How & What? Items     Add item     Search  
Waterrocket:
Zijn er nog mensen hier mee bezig..

First article Previous article 4 of 16 Following article Last article
Placed by: Arthur Reekers on 12-09-12 18:23 | E-mail: aw.reekers(at)hccnet.nl
Sinds een aantal maanden ben ik me gaan bezighouden met het maken van waterraketten. Inmiddels ben ik bij mijn 3e generatie lanceerplatform en is de uitdaging nu gelegen in het maken van een betrouwbaar parachutesysteem.

Ik zag op jullie forum dat leden van jullie in het verleden in ieder geval bezig zijn geweest met waterraketten.
Zijn er momenteel leden die daarmee bezig zijn?
Ik ben op zoek naar anderen die zich hiermee bezig houden om ervaringen uit te wisselen.
Jahaaa,... | Reaction of: Klaas-Jan on 25-09-12 10:34 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
Het afgelopen jaar heb ik enkele malen een waterraket gelanceerd. Dat was een ROKIT waterraket. Het lanceren heb ik gedaan zonder parachute. Dat ding vliegt verder prima. Het zou wel leuk zijn om deze eens uit te rusten met een parachute. In eerste instantie zal ik dan iets van een neuskegel maken waarin ik deze gewoon losjes opberg. De neuskegel zet ik er dan los bovenop. Als het model naar beneden valt, valt deze er dan vanzelf af,.. hoop ik.

Verder heb ik nog een Shootinger waterraket staan met lanceerplatform. Die heb ik nog niet gelanceerd.

Op de vorige lanceerdag (augustus 2012) heeft Bart nog geprobeerd een Shootinger te lanceren. Echter door een mankement aan het lanceermechanisme lukte dat toen niet echt. Het is intussen gerepareerd heb ik begrepen. Volgende lanceerdag hopelijk een nieuwe poging van hem.
chute | Reaction of: Bart van den Houdt on 18-10-12 19:54 | E-mail: coastergek(at)live.nl
Ja het probleem is verholpen.
Maar om even op dat idee van jou terug te komen, Klaas Jan: je kunt de Shootinger water raket op 2 manieren bouwen met of zonder parachute, ik had hem gebouwd met parachute.
Maar na diverse pogingen bleef de neuskegel vastzitten door middel van de luchtdruk, denk ik.
Dan moet je iets maken dat de neuskegel op het hoogste punt los schiet, of iets dergelijks.
Re: chute probleem | Reaction of: Klaas-Jan on 19-10-12 14:45 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
of er voor zorgen dat hij minder vastzit...
Als je model dan met de neus naar beneden wijst(valt), dan moet de kegel er afvallen en de parachute vrijkomen.
Mooi om mee te exprerimenteren, wat goed werkt, in dit geval.

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'