How & What? Items     Add item     Search  
Waterrocket:
Schaal raketten

First article Previous article 9 of 16 Following article Last article
Placed by: Ed raket on 12-10-05 14:48 | E-mail: edward(at)ebtronics.nl
Hoi,
Even voorstellen, ik ben Edward Bosvelt, woon in Lelystad en ben samen met mijn vrouw en zoontje bezig met waterraketten.
Ik ben ook op de demodag geweest bij de DRRA stand in het aviodrome en heb daar een raket en mijn lanceerinstallatie laten zien. Er zijn door de standhouders foto's van gemaakt en verwacht die foto's dan binnenkort ook op deze site.
Om al vast vooruit te gaan heb ik inmiddels ook de eerste poging gedaan om een schaal waterraket te bouwen en dat is naar mijn mening al wel aardig gelukt. De bedoeling is dan ook om op 15 oktober in Almere te komen lanceren. Ik daag dan bij deze anderen uit om het ook te proberen om van een fles een (semi)schaalmodel te maken. We gaan voor mooi en hij moet worden gelanceerd, static doen we niet aan. Met of zonder recovery maakt niet uit alles mag, mits het op een bestaande raket lijkt.
Hopelijk start hier een hele nieuwe benadering van de waterraket. Tot nu toe ben ik nog niet op internet dit tegen gekomen, iedereen is met hoogte bezig maar niemand probeert iets moois te maken. Kijk maar eens op mijn site www.ebtronics.nl bij hobby projecten. Ik zie jullie binnenkort in Almere.

Ed raket.
Sojoez | Reaction of: Bas on 12-10-05 17:53 | E-mail: kulderij
Beste Ed, ik ben op het internet al eens een schaalmodel van een sojoez tegengekomen, ik zal eens zoeken naar de site. Verder wil ik je wel adviseren om altijd een Recovery te gebruiken en zeker als je op een lanceerdag komt lanceren. Er zijn daar redelijk veel mensen aanwezig en er staan altijd behoorlijk wat auto's. Ik weet uit ervaring wat een (onderdeel van een) waterraket op een autodak doet en dat valt onder geeneen verzekering. Verder ben je natuurlijk van harte welkom. Groet, Bas (heb je ontmoet op het Aviodrome)
Re: Schaal waterraketten | Reaction of: KJvTil on 12-10-05 18:47 | E-mail: kjvtil(at)drra.nl
Ed, dit lijkt me een heel leuk initiatief! 15 oktober is misschien een erg korte termijn om voor de mensen nog iets dergelijks te maken. Maar anders ben ik erg benieuwd wat er het volgende seizoen te zien is. Groetjes, KJ :-)
leuk | Reaction of: Joeri on 14-10-05 22:14 | E-mail: hobbybouw(at)hotmail.com
Leuk idee, ik ben zelf altijd bezig met een zo betrouwbaar systeem te ontwikkelen. En dan vooral de parachute. En nu een universeel lanceerplatform. Succes met je schaalmodellen :)

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'