How & What? Items     Add item     Search  
HintsTips:
Ftts-7 lanceerdag 13 20-10-2018

First article Previous article 8 of 628 Following article Last article
Placed by: DRRA - KJvTil on 04-10-18 21:03 | E-mail: info(at)drra.nl

Uitnodiging DRRA Lanceerdag

Lanceerdag 20e oktober GAAT DOOR!.
SUPER windcondities!

5,..4,..3,..2,..1,..
We Have Liftoff!

Dit in verband met de windcondities.
Aan de temperatuur zal het niet liggen.

Hopelijk hebben we volgend weekend betere windcondities. Wat de temp. betreft kun je nog een jas aantrekken...

Fly to the Sky-7
Datum: Zat. 13 20 okt.
2e dag DRRA KAMPIOENSCHAP 2018

Wil je meer weten over de interessante en leuke modelraketten hobby? Nieuwsgierig en gewoon even kijken?
Wil je graag lanceren op onze lanceerdag, maar ben je geen lid?
Kom gerust kijken of doe mee.

Aanvang: 11.00uur(opbouw / hulp welkom).
Start lanceren: ± 12.00uur.
Einde: ±16.30uur.
Vrij lanceren*

Meld je aan en lanceer mee!
Dan weten wij ook of we het door kunnen laten gaan.
Rond een uur of 14.00 Broodjes HotDog.
| Reaction of: Roland on 04-10-18 21:58 | E-mail: zie(at)ledenafdeling.drra
Gaat het door dan ben ik er bij.
Hopen op weinig wind | Reaction of: Niek en Pierre on 04-10-18 23:47 | E-mail: p.gorissen(at)gmail.com
Als het door gaat zijn wij er ook weer bij.

>
Er staat nog een Reflector te wachten op zijn eerste vlucht en we hebben nog wat C-motoren die we *moeten* gebruiken. vrolijk schaterlach

Groeten,

Pierre en Niek
FTTS7 | Reaction of: Ben Albers on 04-10-18 23:55 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Ja natuurlijk ben ik er...
ja hoor | Reaction of: Frank on 05-10-18 15:46 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Ben erbij. Kan ik uiteindelijk mn PAR eens afmaken. Enkel nog de tweetraps...
FTTS7 | Reaction of: Bert on 05-10-18 16:21 | E-mail: engelbertholkamp(at)gmail.com
Natuurlijk, dat laten we niet lopen. cool man!
Ik ben erbij | Reaction of: Marcel Verhoef on 12-10-18 01:37 | E-mail: rocketeer(at)xs4all.nl
Als het doorgaat ben ik van de partij. Kwalificatie vlucht voor PAR met Nike-x (B motor), tweetraps vlucht van mijn Dutch Patriot en een poging doen om de streaker wedstrijd te winnen met een speciaal ontworpen model met laterale deur. We gaan het meemaken!
Bijna goed... | Reaction of: Marcel Verhoef on 12-10-18 01:41 | E-mail: rocketeer(at)xs4all.nl
Streaker.... het wordt wel warm weer maar ik bedoel natuurlijk streamer. Heel fijn die autocorrectie functie van de smartphone vrolijk
marcel | Reaction of: Ben Albers on 12-10-18 06:02 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
hij is leuk....vrolijk schaterlachvrolijk schaterlachvrolijk schaterlach
Lanceerdag 13-10 | Reaction of: Marcel Otte on 12-10-18 12:21 | E-mail: ottemarcel77(at)gmail.com
Hallo allemaal, ik ben natuurlijk ook van de partij,als het doorgaat.

Groetjes ,Marcel.
Als het Door gaat ben ik er ook | Reaction of: Jeroen on 12-10-18 13:00 | E-mail: Perry4059(at)Gmail.com
Zal er zijn als het Door gaat
Re: Marcel V. | Reaction of: DRRA-KJvTil on 12-10-18 18:08 | E-mail: info(at)drra.nl
...Streaker wedstrijd... laterale deur..... moet niet gekker worden hier!
vrolijk schaterlachbedenkingen
Lanceerdag verschoven | Reaction of: DRRA-KJvTil on 12-10-18 18:11 | E-mail: info(at)drra.nl
De lanceerdag van de 13e is afgelast en wordt verschoven naar volgende week zaterdag, de 20e oktober.
droef

Dit in verband met de windcondities.
Aan de temperatuur zal het niet liggen.

Hopelijk hebben we volgend weekend betere windcondities. Wat de temp. betreft kun je nog een jas aantrekken...
Jammer jammer | Reaction of: Marcel Verhoef on 12-10-18 19:04 | E-mail: rocketeer(at)xs4all.nl
Snap het niet. Voorspelling is Z3 en lange termijnvoorspelling zijn erg slecht. Bovendien volgende week herfstvakantie. Gaat niet lukken dus... volgend seizoen dan maar. Marcel
Re: Jammer | Reaction of: Roland on 12-10-18 22:49 | E-mail: zie(at)ledenafdeling.drra
https://www.windfinder.com/forecast/almere_buiten

12 kts met vlagen tot 18 kts is geen weer om te vliegen. 10 kts wil je niet boven zitten. Dan is de aardigheid er wel af.
Windfinder | Reaction of: Marcel Verhoef on 13-10-18 09:58 | E-mail: rocketeer(at)xs4all.nl
Hoi Roland, dank voor uitleg. Buienradar en KNMI geven nog steeds Z3 aan in voorspelling, verwarrend! Windfinder voorspelt 5-9 m/sec, dat is inderdaad boven de limiet, eens dus. Misschien goed om die link naar windfinder aan de site toe te voegen?! Blijft toch jammer dat we vandaag niet kunnen vliegen, ik had er super veel zin in. Dus vandaag maar naar het strand (vliegers mee) met de familie, ook leuk! Komende weekends bezet dus kans dat ik dit jaar nog mee kan doen is nihil. Hou dus kruit droog voor 2019...
Re: Windfinder | Reaction of: DRRA-KJvTil on 13-10-18 15:31 | E-mail: info(at)drra.nl
Windfinder Superforcast: 24-43KmU...
thumbs-down

Er zijn sites die iets positiever zijn, maar over het algemeen geven de sites 20+ KmU aan, nog afgezien van de winsdtoten.

Het is wrang, ik begrijp het, prachtig weer, maar wind die roet in het eten gooit.
Lanceren boven de 18KmU is voor de meesten geen pretje...
Weersverwachtign voor zat. 20 okt. | Reaction of: DRRA-KJvTil on 16-10-18 00:06 | E-mail: info(at)drra.nl
Op dit moment ziet het er zeer gunstig uit voor de 20e.
Duimen maar dat het zo blijft.
thumbs-upthumbs-upthumbs-up
Rob | Reaction of: Rob Engelberts on 16-10-18 15:58 | E-mail: Rob(at)Avalon-groen.nl
Het weer ziet er prima uit en ik ben er ook graag bij. Hartelijke groet, Rob Engelberts
Ben er | Reaction of: Ben Albers on 16-10-18 23:13 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Heb eigenlijk geen tijd maar ik wil deze toch niet missen ...vrolijk schaterlach
Zeker | Reaction of: Bert on 17-10-18 09:00 | E-mail: engelbertholkamp(at)gmail.com
Mocht het doorgaan ben ik erbij. cool man!
Wij ook | Reaction of: Niek en Pierre on 17-10-18 23:29 | E-mail: p.gorissen(at)gmail.com
Als de wind goed blijft zijn wij er ook bij.

Niek en Pierre
Wauw! | Reaction of: DRRA-KJvTil on 18-10-18 10:29 | E-mail: info(at)drra.nl
Het ziet er ongelofelijk uit... 1bft... zeer laag in de 2 bft.

Dat is echt uitzonderlijk rustig weer.
De sites zijn vrij unaniem.
thumbs-upvrolijkthumbs-up
lanceerdag | Reaction of: frank on 19-10-18 10:08 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Yay,

Mn levering van Sierrafox is binnen, G77-7 Redline. Ik ben erbij
A27 afgesloten | Reaction of: DRRA-KJvTil on 19-10-18 10:26 | E-mail: info(at)drra.nl
LET OP!

A27 afgesloten tussen Utrecht en knooppunt Eeemnes, in de richting Almere. De andere kant op niet.
| Reaction of: Roland on 19-10-18 11:58 | E-mail: zie(at)ledenafdeling.drra
Tot morgen!
Wij zijn erbij | Reaction of: Ralph on 19-10-18 13:05 | E-mail: ralph.mirjan(at)gmail.com
Mooie afronding van het jaar voordat de raketten weer de kast in gaan...

Tot morgen,
Ralph, Mirjan & kids
Ben er bij | Reaction of: Marc on 19-10-18 18:24 | E-mail: mtg.kremer(at)gmail.com
Ik ben er morgen bij!

Groet van

Marc
watnemenwemee | Reaction of: Frank on 19-10-18 20:44 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Loc Norad op F42 en G79
NCR Hawk G77R en G79 7 reload
Dare to be square
Oude Quest kit (StarTrek)
Mongoose 2 traps voor certificatie

En wat ik nog vind als ik morgen de auto inlaad :)
Wij zijn er bij | Reaction of: Niek en Pierre on 19-10-18 21:34 | E-mail: p.gorissen(at)gmail.com
Tot morgen!
Lanceerdag | Reaction of: Cor Wolters on 19-10-18 21:48 | E-mail: corwolters488(at)hotmail.com
Bestuur, ik hoop ook te komen. Graag tot morgen. Groet van Cor.
veel plezier | Reaction of: Marcel Verhoef on 20-10-18 08:28 | E-mail: rocketeer(at)xs4all.nl
Helaas ben ik er niet bij vandaag, met gezin op vakantie deze week. Veel plezier allemaal, perfecte vluchtcondities, ik ben best een beetje jaloers hoor! Groeten en tot volgend seizoen dan maar. Marcel
Wij komen ook | Reaction of: Kirian en Ton on 20-10-18 20:11 | E-mail: ketencamino(at)gmail.com
We komen even de raket eh kat uit de boom kijken. Voor het eerst...
afwezig | Reaction of: Henk on 20-10-18 20:41 | E-mail: dekruijk01(at)gmail.com
Helaas ben ik er dit jaar maar 1 keer bij geweest
door diverse omstandigheden .

Voor de lanceerders die er wel waren volgens mij hebben jullie een top jaar gehad .

Tot volgend jaar ik heb wat goed te maken .

Tot volgend jaar | Reaction of: Pierre en Niek on 21-10-18 11:19 | E-mail: p.gorissen(at)gmail.com
Veel minder filmpjes/clips dan de vorige keer, als je allebei raketten lanceert moet je je aandacht verdelen. vrolijk knipoog

Leerzame dag omdat niet alles volgens planning ging. Jammer van de Patriot die met een D9-5 toch iets té ver weg dreef. Genoeg uitdagingen voor volgend jaar.
Zie:
https://ictoblog.nl/2018/10/20/fly-to-the-sky-7-almere-hout

In het filmpje naast onze eigen lanceringen ook twee mooie slow-motion lanceringen van raketten van Ben, inclusief die met lanceervertraging.
https://www.youtube.com/watch?v=Vv8y-WHOeqw
FTTS7 | Reaction of: Bert on 21-10-18 12:51 | E-mail: engelbertholkamp(at)gmail.com
Klaasjan en Gertie nog bedankt voor het zoeken naar mijn model voor de Master proef ,zelf ben ik vandaag ook nog even terug geweest maar ook niets gevonden. De plaatselijke jeugd nog gevraagd maar die hebben niets gezien of gevonden, helaas. Verder iedereen bedankt voor een gezellige lanceerdag en tot volgend jaar.cool man!
Nog een blog van een gast | Reaction of: Pierre on 21-10-18 13:09 | E-mail: p.gorissen(at)gmail.com
Astrid Poot was met haar gezin gisteren in Almere bij de lanceerdag en schreef er een enthousiaste blog over:

https://lekkersamenklooien.nl/lekkersamenklooien/karton-met-10seconden-lijm/
mooie dag | Reaction of: gertie van amersvoort on 23-10-18 11:42 | E-mail: amers192(at)msn.com
heerlijke lanceerdag maar wel beetje veel wind maar alles terug gevonden gelukkig.
Bert helaas niet gevonden maar graag gedaanthumbs-up

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'