How & What? Items     Add item     Search  
HintsTips:
Lanceerdag Laren 29 sept.

First article Previous article 10 of 628 Following article Last article
Placed by: DRRA - KJvTil on 25-09-18 22:24 | E-mail: info(at)drra.nl
EXTRA MOGELIJKHEID

Fly to the Sky-Laren

Het weer ziet er goed uit.
Niet heel warm, maar zeer weinig wind en daardoor toch aangenaam!

Mooie lanceeromgeving!
Gelderland, bij de fam. Meuleman op de boerderij.
Ook lanceren voor DRRA KAMPIOENSCHAP 2018
Zie Ledenafdeling of Uitslagen/tijden Archief.
Hoogteplafond is 450m.

Meld je even aan!

Wil je meer weten over de interessante en leuke
modelraketten hobby?
Nieuwsgierig en gewoon even kijken?
Wil je graag lanceren op onze lanceerdag, maar ben je geen lid?
Kom gerust kijken of doe mee.

Locatie Lanceerterrein Laren

Aanvang: 10.30uur(opbouw / hulp welkom).
Start lanceren: ± 11.00-11.30uur.
Einde: ±16.30uur.
Vrij lanceren*
Wolsum | Reaction of: Ben Albers on 25-09-18 22:56 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Vast geen verassing....ik kom graag naar Wolsum zaterdag.cool man!vrolijk schaterlach
Wolsum | Reaction of: Bert on 25-09-18 23:39 | E-mail: engelbertholkamp(at)gmail.com
Natuurlijk ben ik erbij.cool man!
Ook aanwezig | Reaction of: DRRA-KJvTil on 26-09-18 10:55 | E-mail: info(at)drra.nl
Gerard en Klaas-Jan
thumbs-up
Erbij | Reaction of: DRRA-KJvTil on 26-09-18 11:08 | E-mail: info(at)drra.nl
Sjors van den Berg
thumbs-up
Ook erbij | Reaction of: DRRA-KJvTil on 26-09-18 11:57 | E-mail: info(at)drra.nl
Jeroen Kleinnagelvoort
vrolijkthumbs-up
Weerr | Reaction of: Ben Albers on 26-09-18 21:52 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Het ziet er de hele week al goed uit: missschien wel zo'n zeldzame windarme of windstille dag...in ieder geval niet te missen !!

Ik ga de Supercluster ook voorbereiden. De EAMM-2 ligt al te wachten...vrolijk schaterlach
Yes, ook aanwezig | Reaction of: DRRA-KJvTil on 26-09-18 21:59 | E-mail: info(at)drra.nl
Marcel Otte is d'r ook bij.
thumbs-up
Ijs en weder dienende | Reaction of: Hans on 26-09-18 22:56 | E-mail: hans(at)wolfflow.nl
Hans Wolff
thumbs-up
Ik ben er ook bij | Reaction of: DRRA-KJvTil on 27-09-18 10:37 | E-mail: info(at)drra.nl
Ralph Cornelis
thumbs-up
| Reaction of: Roland on 28-09-18 07:57 | E-mail: zie(at)ledenafdeling.drra
Tot morgen!
tikkie ver | Reaction of: frank on 28-09-18 11:32 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Ik ben er niet bij, net zoals de vorige keer net een tik te ver... Have fun en probeer de 999 meter te halen :)
Wolsum | Reaction of: Bert on 28-09-18 14:07 | E-mail: engelbertholkamp(at)gmail.com
Ik hoop dat we toch voor Wolsum kunnen gaan KJ.cool man!
Lanceerdag gaat door - Laren, Gld. | Reaction of: DRRA-KJvTil on 28-09-18 16:04 | E-mail: info(at)drra.nl
De lanceerdag gaat door!
Aanvang 10.30u (opbouw)
thumbs-up

Let Op:
We wijzigen de lanceerlocatie naar Laren, Gelderland.
Hoogteplafond is 450m.

Adres:
Laren, Gld.
Deventerweg 94
Bij de fam. Meuleman op het terrein.

tot morgen!
vrolijkcool man!
1 BFt | Reaction of: Hans on 28-09-18 17:08 | E-mail: hans(at)wolfflow.nl
Nog minder wind dan in Wolsum. Voor Laren is Beaufort 1 is voorspeld. Bij Meuleman waait het niet, daar wil ik wel vaker voor komen!

Ik benerbij | Reaction of: Frank Baeyens on 28-09-18 17:26 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Leuk, nieuwe lanceer plaats
Ik ben erbij, maar zal wat later komen (tegen 12:00, 12:30)
Tot morgen !
Laren | Reaction of: Ben Albers on 28-09-18 19:06 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Ja leuk....zin in ! Vanavond de boel verder voorbereiden...tot morgenthumbs-upcool man!
Zeker aanwezig | Reaction of: Jeroen on 28-09-18 19:28 | E-mail: Perry4059(at)Gmail.com
Ja ik ben ook van de party
| Reaction of: Roland on 28-09-18 20:28 | E-mail: zie(at)ledenafdeling.drra
Ik had gemist dat het in Laren is. Gaat 'm niet worden voor mij.
magneet | Reaction of: frank on 30-09-18 10:31 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Mooie dag, fantastisch weer, maar die bomen waren magnetisch...
Mooie dag! | Reaction of: DRRA-KJvTil on 30-09-18 12:37 | E-mail: info(at)drra.nl
Ja, het was een zeldzaam windluwe dag. De zon was echt warm op je t-shirt, ondanks dat de temp niet hoog was.

Er is heel divers gelanceerd, met o.a. de twaalfcluster van Ben, met één falende e-match ontbrander, grote modellen van Marcel en Frank en tal van andere kleinere modellen.
Heel leuk!

Er is ook gelanceerd voor de wesstrijd met nog een mooie TG-1 boostglider vlucht van Bert: 47 seconden, een Big Brute(modificatie) van Bert, een helaas fatale vlucht van de Big Brute van Ben(welingelichte bronnen hebben vermeld dat deze al weer in de reparatiesteigers ligt) en nog twee lintzweeftijd vluchten(Bert / Hans).

Daarnaast, zoals Frank al vermeld, nog enige boomreddings pogingen(3), waarvan twee geslaagd.
Mooie dag inderdaad | Reaction of: Ben Albers on 01-10-18 00:05 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Dat was inderdaad een schitterende dag. Het land van Henk Meuleman is echt mooi, Henk dank voor je gastvrijheid !!!

Mijn Big Brute heeft inderdaad een onfotuinlijke duikvlucht gemaakt. De oorzaak is dat ik een D12-5 verwisseld heb met een D12-5P, oftewel een motor die ik zelf afgestopt heb... check-check-dubbelcheck blijkt maar weer essentieel. Onderweg naar huis bij KJ een nieuwe neuskegel gehaald. Deze is vandaag in elkaar gezet, de bovenste ring blokken is van de rompbuis gesneden en daarmee is de schade eigelijk al verdwenen. Deze week de neuskegel even rood spuiten en dan is alleen nog de vraag of er voldoende ruimte is voor de chute. Eventueel weer verlengen...
Fotos | Reaction of: Ben Albers on 03-10-18 15:42 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Ik heb in ons album een reeks foto's gezet van mijn eigen lanceringen. Wie heeft er nog meer mooie foto's om te delen??

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'