How & What? Items     Add item     Search  
HintsTips:
FttS-5, 25 26 aug 2018 Almere

First article Previous article 11 of 622 Following article Last article
Placed by: DRRA - KJvTil on 17-08-18 16:40 | E-mail: info(at)drra.nl
UITNODIGING
Voor de Fly to the Sky-5 lanceerdag

Op zondag 26 augustus 2018, staat de vijfde DRRA Lanceerdag voor 2018 gepland.

Zon. 26 aug., Almere.
De wind is voor later op de dag negatiever bijgesteld.
We starten em 10.00 en stoppen eerder.
Lanceerdag GAAT DOOR!.

Op deze Fly to the Sky-5 hopen we weer vele mooie, leuke en eigenaardige modellen te lanceren.
Dit jaar hebben we al 195 modellen gelanceerd.

Interesse in Modelraketten?
Kom gerust kijken, informatie vragen, of zelf meedoen en je eigen modelraketten lanceren.
Wij vragen géén bijdrage voor deelname.
Je bent welkom!
Ook nu vast weer genoeg te zien!

Ben je er ook bij?
Meld je even aan!
Reageer op het forum of stuur een mailtje naar: info@drra.nl

Aanvang: 10.00uur (opbouw).
Start lanceren: 10.30uur.
Einde: ±15.30uur.

We bepalen zaterdag, op zijn laatst vóór 18.00 uur, of het doorgaat i.v.m. het weer.
Tot zondag de 26e augustus!
thumbs-up vrolijk schaterlach
Helaas verhinderd | Reaction of: Marcel Verhoef on 17-08-18 19:09 | E-mail: rocketeer(at)xs4all.nl
Helaas ben ik de 25e verhinderd, ik schuif mijn lanceerplannen dus door naar FTTS-6 in september. Veel plezier ik hoop dat jullie top weer hebben. Groet M
FTTS-5 | Reaction of: Ben Albers on 17-08-18 20:31 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Ja, ik ben er...'t is al veeel te lang geleden....vrolijk knipoog
FTTS5 | Reaction of: Bert on 17-08-18 20:56 | E-mail: engelbertholkamp(at)gmail.com
Ik ben erbij cool man!
FTTS5 | Reaction of: frank on 19-08-18 10:15 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Al veel te lang geleden, ik ben erbij
FTTS5 | Reaction of: Roland on 19-08-18 12:21 | E-mail: FTTS5(at)FTTS5.FTTS5
FTTS5 wil ik niet missen.
Weer ??? | Reaction of: Ben Albers on 21-08-18 06:19 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
De weersverwachting voor zaterdag is nu ronduit beroerd....is het nog een idee om zondag te lanceren? Dan lijkt het een heel stuk beter....
| Reaction of: Roland on 21-08-18 19:04 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Het ziet er voor de zondag toenemend goed uit.
Kijken hoe het zich ontwikkeld in de komende dagen.
Zondag | Reaction of: Jeroen on 22-08-18 10:30 | E-mail: Perry4059(at)Gmail.com
Zondag komt ook goed uit
Probleem | Reaction of: Henk on 22-08-18 13:13 | E-mail: Dekruijk01(at)gmail.com
Voor beide dagen niet aanwezig.
Ook goed | Reaction of: Bert on 22-08-18 14:25 | E-mail: engelbertholkamp(at)gmail.com
Zondag is voor mij ook goed cool man!
Zondag | Reaction of: Frank on 22-08-18 17:47 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Kom er net achter dat ik Zaterdag naar een feestje moet

Zondag komt me ook beter uit
feestje | Reaction of: Ben Albers on 22-08-18 20:03 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
nou Frank, dan heb je zondag weer een feestje vrolijk schaterlach
Zondag... | Reaction of: DRRA-KJvTil on 22-08-18 23:29 | E-mail: info@drra.nl
Hahaha, nou, dat vind ik ook!
Zondag weer een feestje.

Het ziet er voor zaterdag zeker niet best uit.
Zondag heeft de betere cijfers.
Dat lijkt me zeker een optie.
Dus houd de zondag vast vrij...
feestje | Reaction of: frank on 23-08-18 09:59 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Twee feestjes he, daar kan ik mee leven :)
Zondag ook goed! | Reaction of: Niek on 23-08-18 21:04 | E-mail: niek.gorissen(at)gmail.com
Hoi,

Ik wil graag voor het eerst een raket komen lanceren. Zondag is ook goed voor mij.

Groetjes,

Niek

(en Pierre die meekomt als geïnteresseerde chauffeur)
Lanceerdag op zon. 26e gaat door. | Reaction of: DRRA-KJvTil on 24-08-18 12:05 | E-mail: info(at)drra.nl
De lanceerdag FttS-5 is verschoven naar zondag 26 aug.

Deze GAAT DOOR!

Gerard is er niet bij. We hebben dus geen (party)tent om onder te staan... Iemand anders?
thumbs-upvrolijk schaterlach
Partytent | Reaction of: Ben Albers on 24-08-18 12:39 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
ZIN IN !! Ik neem ook m'n V2 mee. Ik heb nog een paar vette CTI G motoren op de kop kunnen tikken, dus deze mag ook weer eens de lucht in. Verder SC12, EAMM-2 en Big Brute mee, dus zat te doen !

Gezien de verwachte temperaturen waarschijnlijk juist lekker in de zon...

Ik heb zo'n tent niet, maar een strandparasol meenemen doe ik wel.

Hopelijk tot zondag !

| Reaction of: Roland on 24-08-18 12:48 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Zie er naar uit.
Denk het wel | Reaction of: Theo möller on 24-08-18 20:30 | E-mail: marjagillissen(at)hotmail.com
Het is kop of munt of ik kom.
het is het een of het ander.wie is nu.
de lanceer meester.
Gr. Theo.Möller.
Zondag | Reaction of: Marcel Verhoef on 24-08-18 23:05 | E-mail: rocketeer(at)xs4all.nl
Zondag ben ik er zeer waarschijnlijk bij, voor mijn eerste stappen op de PAR ladder. Dutch Patriot met A3-4T en Alpha-III met A8-3. Groeten M
Oude uitdaging | Reaction of: Hans on 24-08-18 23:27 | E-mail: hans(at)wolfflow.nl
Ik ga standvastig nogmaals proberen om de Rotary Revolution 1.14 weer eens mooi naar beneden te laten komen. Met vergrootte vinnen gaat hij hopelijk rechter omhoog en heeft dan minder snelheid op het moment dat de wieken uitvouwen.
Re: Denk het wel | Reaction of: DRRA-KJvTil on 25-08-18 14:00 | E-mail: info(at)drra.nl
Aah Theo, ik heb de munt geworpen... is de DRRA geworden!

SUPER!

thumbs-upvrolijk knipoog
Vroeg beginnen | Reaction of: Hans on 25-08-18 20:01 | E-mail: hans(at)wolfflow.nl
Aahg, ik zag het nog net op tijd: Om 10 uur beginnen (met lanceren?) want 's middags neemt de wind toe.
Helaas | Reaction of: danny on 26-08-18 00:26 | E-mail: danny(at)tupang.nl
Helaas ben ik er niet bij, druk druk...
FIlmpje | Reaction of: Pierre on 26-08-18 21:20 | E-mail: p.gorissen(at)gmail.com
Dank allemaal voor de gezellige lanceerdag en de hulp die Niek kreeg bij zijn eerste drie lanceringen!

Ik heb me beperkt tot het maken van wat video's. Die staan inmiddels online (zie hieronder).

De nadruk in het filmpje ligt (uiteraard?) nogal op de lanceringen door Niek, maar er komen ook een aantal andere lanceringen voorbij. Kijk vooral ook naar de slow-motion clip op 1:30 !

https://www.youtube.com/watch?v=WkC6MK7Aep4
| Reaction of: Roland on 26-08-18 21:56 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Net te laat voor de spectaculaire lanceringen van de dag. Een raket die parachuteerde bij dik 200 km/u. Nog een raket die gered moest worden door een chirurg! Het was weer een mooie lanceerdag! Vandaag 217 km gefietst. Leuk om te doen maar ik kan het niet echt aanbevelen als dagelijkse bezigheid. Gedoucht en met bier op de bank gaat het alweer wat beter maar de pootjes voelen wel een beetje brak aan.
Bedankt en tot FTTS-6 | Reaction of: Marcel Verhoef on 26-08-18 22:21 | E-mail: rocketeer(at)xs4all.nl
Mooie lanceerdag, twee geslaagde vluchten voor mijn PAR, en een geslaagde testvlucht voor mijn tweetraps Dutch Patriot met alleen een A3-4T als booster motor. Nog net op tijd geparachuteert.... pfff, dat was op het randje! Op FTTS-6 dus vliegen als tweetrapper!

Hier nog een link naar mijn fotoalbum van vandaag: https://photos.app.goo.gl/bwDKDRF6xZCnWBWd9

Groeten Marcel
Filmpje | Reaction of: Hans on 27-08-18 00:33 | E-mail: hans(at)wolfflow.nl
Mooie video Pierre!
Alle Menschen werden Brüder danksei Raketen.
Bijzondere lanceerdag | Reaction of: Ben Albers on 27-08-18 09:14 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Pierre, Marcel, dank voor het plaatsen van het mooie beeldmateriaal. Ik heb door de omstandigheden een heleboel lanceringen niet gezien (ik zat in het bos...)maar dankzij jullie materiaal kan ik toch nog even nagenieten.

Het slomo filmpje van m'n SC12 cluster is erg mooi geworden. Prachtig te zien hoe alle 12 motoren zijn gestart, en als je de beelden pauzeert zijn bij alle 8 D9 motoren (de buitenste ring) de shock diamonds te zien terwijl de 4 D3 motoren in het hart dit niet hebben. vrolijk schaterlach
Snelheid | Reaction of: Ben Albers on 27-08-18 09:35 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
@ Roland: dapper zo'n eind fietsen voor een dagje DRRA! ps volgens m'n Stratologger was de snelheid ten tijde van de uitstoot van de main chute ca. 240 km/uur. Wonderlijk dat alles heel is gebleven.....
heerlijke dag | Reaction of: Frank on 27-08-18 10:52 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
zes raketten gelanceerd en allezes geslaagd...

Klima Optima op 6xC6-5, alle zes ontbrand
Klima Janus op 2xC6-P en 1xD9-5, alledrie ontbrand, alleen de C6-P was origineel een C6-0.. Afstoppen kan nog beter.
Klima Andromeda op 4xB4-4, alles gelukt
Falcon-9 op D12-5
Hobgoblin op een F22 Reload (dikke zwarte rookpluim)
En als laatste mn Belgische vlag raket op een F22-4 single use

Alle motoren behalve de F22 op die nieuwe Klima ontsteker. Allemaal gelukt (de 4 en zes cluster wel met ontstekerstaafjes en lint...)

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'