How & What? Items     Add item     Search  
HintsTips:
Ftts-3 lanceerdag 09-06-2018

First article Previous article 15 of 617 Following article Last article
Placed by: DRRA - KJvTil on 16-05-18 13:45 | E-mail: info(at)drra.nl
UITNODIGING

Voor de Fly to the Sky-3 lanceerdag
en DRRA KAMPIOENSCHAP 2018-1
Zie Ledenafdeling of Uitslagen/tijden Archief.

De lanceerdag gaat door!

Op zaterdag 9 juni 2018, staat de derde DRRA Lanceerdag voor 2018 gepland.

Op deze Fly to the Sky-3 hopen we weer vele mooie, leuke en eigenaardige modellen te lanceren.
Op de FttS-2 zijn 40 modellen gelanceerd.

Interesse in Modelraketten?
Kom gerust kijken, informatie vragen, of zelf meedoen en je eigen modelraketten lanceren.
Wij vragen géén bijdrage voor deelname.
Je bent welkom!
Ook nu vast weer genoeg te zien!

Ben je er ook bij?
Meld je even aan!
Reageer op het forum of stuur een mailtje naar: info@drra.nl

Aanvang: 10.30uur (opbouw).
Start lanceren: 11.30uur.
Einde: ±16.00uur
's Middags de befaamde HotDogs!

Zoals altijd bepalen we vrijdag, op zijn laatst vóór 20.00 uur, of het doorgaat i.v.m. het weer. Zo niet, dan verschuiven we één week.
Tot zaterdag de 9e juni!
thumbs-up vrolijk schaterlach
Ben er | Reaction of: Ben Albers on 16-05-18 16:02 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Jaa, natuurlijk ! Big Brute en TG-1 staat te wachten. Voor de lint zweeftijd nog en lint maken... verder misschien de Supercluster SC10 weer eens lanceren met GOPRO...zat leuks dus...vrolijk
Even niet | Reaction of: Bert on 18-05-18 14:32 | E-mail: engelbertholkamp(at)gmail.com
Deze moet ik voorbij laten gaan,zit tot juli in Italië. Wens jullie mooi weer en een geweldige lanceerdag.cool man!
Ja | Reaction of: Roland on 18-05-18 23:04 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
We gaan het weer proberen. 12-5 zat ik op de fiets richting Almere. Bij Enkhuizen aangekomen een bord; Fietspad naar Lelystad halverwege de dijk afgesloten. afkeur
Lekker. Maar ff kijken. 10 km de dijk op. Inderdaad afgesloten en niet alleen afgesloten, het fietspad was weg. Jammer dat ik het niet eerder wist.
Zal er zijn | Reaction of: frank on 20-05-18 20:40 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
We gaan erbij proberen te zijn
Bezig met de afwerking van mn NCR Hobgoblin (relatief kleine raket met 29mm motorhuis :) )

Mn eerste Dr Zooch is ook al klaar en misschien een of twee meer tegen dan.

Ga ook proberen om Big Brute af te krijgen. Moet wel de neuskegel terugvinden, ben ik ergens kwijtgespeeld...
ook niet | Reaction of: henk on 20-05-18 23:27 | E-mail: dekruijk(at)gmail.com
Door verschillende omstandigheden zit het dit jaar niet mee,
met de lanceerdagen ook deze dag komt mij niet goed uit .
Staan inmiddels 12 modellen in de wacht ,

Neuskegel terugvinden...? | Reaction of: DRRA-KJvTil on 27-05-18 11:33 | E-mail: info(at)drra.nl
Frank...?

Hoe krijg je dat nu voor elkaar...?
verbaasd

Is een joekel van een neuskegel... die kun je toch niet over het hoofd zien...?
vrolijk schaterlach
Neuskegel | Reaction of: frank on 27-05-18 16:37 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Klaas Jan, jij hebt duidelijk nog nooit mn kelder/knutselhok gezien. Echt niet dat ie zo groot is, maar ligt letterlijk nokvol. Heb intussen de neus wel teruggevonden :)
Re: neuskegel | Reaction of: DRRA-KJvTil on 28-05-18 19:33 | E-mail: info(at)drra.nl
Ja, komt doordat ik zei dat je hem niet over het hoofd kon zien, heb je gewoon nog een keer gekeken, hahaha
vrolijk schaterlachvrolijk schaterlachthumbs-up
Voorbereidingen | Reaction of: Ben Albers on 03-06-18 00:31 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Vanavond begonnen met de voorbereidingen voor FTTS-3: motoren geprept voor de Big Brute, de SC-10. Beide dual deployment modules voorzien van ontbranders. komende dagen lintmodel en TG-1 voorbereiden....
Jammer | Reaction of: Theo möller on 04-06-18 09:40 | E-mail: marjagillissen(at)hotmail.com
Ben er jammer genoeg niet bij
Gr Theo.
Weer zaterdag | Reaction of: Ben Albers on 06-06-18 09:50 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Voorlopig ziet het er voor zaterdag wel goed uit....nou nog wat deelnemers erbij !! Meer mensen = meer raketten = meer fun !!!

cool man!cool man!
Weer | Reaction of: Hans on 06-06-18 22:59 | E-mail: hans(at)wolfflow.nl
Weder dienende ben ik er zaterdag weer bij.
party plus 2 | Reaction of: Marcel Verhoef on 07-06-18 00:28 | E-mail: subtsop(at)xs4all.nl
Ik ben van de partij, Alpha-III ready for flight, en hopelijk ook de ESTES TransWing Super Glider. En mijn zoon zal zijn waterraket ook wel weer in de auto flikkeren denk ik zo... tot zaterdag!
Meld je aan! | Reaction of: DRRA-KJvTil on 07-06-18 11:20 | E-mail: info(at)drra.nl
Het aantal deelnemers valt nog wat tegen mensen!

Kom op en meld je aan thumbs-up
Helaas | Reaction of: Jasper on 07-06-18 12:12 | E-mail: schapendonk(at)gmail.com
Wegens andere verplichtingen moeten wij deze keer helaas overslaan.zeer droef
Deze keer niet er bij | Reaction of: Willem on 07-06-18 21:26 | E-mail: willem.hol(at)home.nk
Ik zal er zaterdag 9 juni niet bij zijn.
Veel plezier.

Groet,

Willem
Helaas | Reaction of: Henk Boshuijer on 07-06-18 21:41 | E-mail: boshuyer(at)euronet.nl
Kan helaas niet aanwezig zijn vanwege een weekendje Oostende. Jammer.
deze keer wel | Reaction of: frank on 08-06-18 09:21 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Ik ben erbij. Niet veel nieuws deze keer maar wel een paar die de lucht in moeten
Wij komen ook | Reaction of: Ralph Cornelis on 08-06-18 11:58 | E-mail: r.cornelis(at)mobacc.nl
Nog een aantal raketten in de kreukels, maar heb nog een dag om een aantal vlieg klaar te maken...
FTTS-3 | Reaction of: Ben Albers on 08-06-18 12:14 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Lintmodel is gisteren ook geprepareerd. Dr zit nu een mylar lint in van 3,5 m lengte en 15 cm breed. De Big Brute staat al klaar. Vanavond de TG-1 even nakijken. Denk alleen in de booster nog even een chute montere, verder vluchtgereed.

ZIN IN !vrolijk schaterlachvrolijk schaterlachvrolijk schaterlach
Waarschijnlijk zijn we er bij | Reaction of: Mark Winkelman on 08-06-18 13:00 | E-mail: dredger(at)dds.nl
Morgen hebben we eerst nog wat dingen te doen. Als we daar een beetje bijtijds mee klaar zijn, dan komen we nog wel even langs.
Eva wil heel graag haar Razor een keer lanceren. En ik wil mijn programeerbare neuskegel van mijn grote waterraket een keer in de lucht brengen.

Hopelijk tot morgen.
9 juni | Reaction of: Cor Wolters on 08-06-18 14:06 | E-mail: corwolters488(at)hotmail.com
Als de lanceerdag doorgaat, hoop ik ook te komen lanceren, o.a. voor de wedstrijd. Groet van Cor.
Doen mee - SR-71 | Reaction of: Eildert on 08-06-18 14:30 | E-mail: eildert(at)hotmail.com
Ik wil al heel lang een keer komen (vorige keer was in 1985), morgen gaat het eindelijk lukken. De kinderen zijn ook enthousiast!
lanceerdag | Reaction of: Marcel Otte on 08-06-18 15:57 | E-mail: ottemarcel77(at)gmail.com
Hoop er morgen ook bij te zijn.
is het mogelijk om wat bergingswatten mee te nemen naar de lanceerdag,het lukt me niet om
het in de winkel te kopen?
Groet Marcel.
Gokken | Reaction of: Roland on 08-06-18 19:02 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Dit is echt zo'n weersituatie waarbij het net goed kan gaan of volledig in het water kan vallen. Niet stabiel die atmosfeer.
De lanceerdag gaat door | Reaction of: DRRA-KJvTil on 08-06-18 19:07 | E-mail: info(at)drra.nl

De lanceerdag gaat door.

We starten om 10.30 (opbouwen).
We lanceren vanaf 11.30

Tot morgen.
vrolijkthumbs-up
Re: Gokken | Reaction of: DRRA-KJvTil on 08-06-18 19:12 | E-mail: info(at)drra.nl
@Roland: Nagenoeg alle sites geven droog weer voor Almere. Later op de dag zijn het zuiden en oosten vatbaar voor regen/onweer.
Maar volgens mij zitten we daar niet.
vrolijk
(we shall see)
| Reaction of: Roland on 08-06-18 19:25 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Ik had de verwachting gezien maar hemelsbreed 75 km oost of west is niet veel. Vorig jaar was dat ook zo en hadden we een waterig dagje maar weer of geen weer, zolang de hotdogs er zijn is het leven goed!
Re: Gokken | Reaction of: DRRA-KJvTil on 08-06-18 19:35 | E-mail: info(at)drra.nl
thumbs-upthumbs-upvrolijk schaterlachvrolijk knipoog
En nu inpakken maar | Reaction of: Hans on 08-06-18 19:42 | E-mail: hans(at)wolfflow.nl
Startblokken | Reaction of: Ben Albers on 08-06-18 22:36 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Hehe blij dat we gaan..... vanavond de boel zeer ver voorbereid zodat er lekker veel kan worden gelanceerd: 3 wedstrijdraketten, 2 dual deployment modellen waarvan eentje met G-motor en eentje met de 10-cluster. Nog 4 andere modellen mee, dus ik kan lekker aan de bak...vrolijk
rustig | Reaction of: frank on 09-06-18 08:27 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Denk dat ik het deze keer wat rustiger maak... Raketje of 5 bij. Tot zo
Bedankt! | Reaction of: Eildert van Dijken on 09-06-18 17:51 | E-mail: eildert(at)hotmail.com
We hebben genoten van de gezelligheid en de bijzondere rakketten. Bedankt voor de hulp en de gastvrijheid!
Mooie dag | Reaction of: Ben Albers on 10-06-18 09:41 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Dat was een mooie lanceerdag ! Ondanks het wat kleinere aantal lanceerders is er lekker gelanceerd (ik dacht rond de 40 stuks).
Er waren naast de bekende leden veel belangstellenden, waaronder leden van een modelvliegclub, nieuwe leden, aankomende nieuwe leden, ouders met kinderen. Ook de politie kwam weer eens kijken. Die zijn deskundig te woord gestaan door Gerard.

Het was deze dag ook de eerste van de twee kampioenschapdagen. In alle drie categorieen is gelanceerd door meerdere leden.

Het weer was best. Aanvankelijk wat bewolkt maar al gauw was het volop zon met een aangename 22 graden. Er was wel meer wind, maar door de juiste keus van de lanceerplek op het veld is alles binnen het terrein geland (uitzondering: een niet parachuterend model dat in het bos is gecrasht).

Klein nadeel was dat er nog veel stelconplaten op het terrein aanwezig waren. Velen hebben hierdoor schade aan modellen gekregen door harde landingen ...

Alle aanwezigen dank voor de belangstelling, mooie lanceringen, gezelligheid en KJ weer voor de hot dogs !

Groet, Ben
binnen het terrein | Reaction of: frank on 10-06-18 12:32 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Mooie dag, maar toch 1 opmerkinkje bij Ben zn commentaar. Ik ben 1 raket kwijtgeraakt, mn Dr Zooch Ares-x is op zn C6 net even een tikkie te hoog gegaan en ben hem uit het ook verloren...Al de anderen hebben mooie vluchten gemaakt en zijn zonder schade terug geland (4x de platen gemist, 5 keer als ik Ares meereken...)
Ares | Reaction of: Ben Albers on 10-06-18 12:55 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Sorry Frank, dat had ik kennelijk gemist. Altijd zonde een model te verliezen.zeer droef
Video | Reaction of: Roland on 12-06-18 08:05 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Op onderstaande koppeling een video van een van Ben z'n raketten.

https://youtu.be/QP4oNq71LpQ
Mooi filmpje | Reaction of: Ben Albers on 12-06-18 16:12 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Mooi filmpje Roland...ook mooi in beeld de uitstoot van de hoofdparachute.vrolijk schaterlach

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'