How & What? Items     Add item     Search  
HintsTips:
Ftts-1 lanceerdag 21-04-2018

First article Previous article 23 of 617 Following article Last article
Placed by: DRRA - KJvTil on 23-03-18 17:58 | E-mail: info(at)drra.nl
UITNODIGING

We Have Liftoff!
De lanceerdag gaat door!

Het weer ziet er prima uit, T-shirt mee, beetje zonnebrand. Weinig wind. Hoppa!

±11.00uur opbouw.
12.15uur eiraketten lanceren.
Daarna vrij lanceren.
Tot morgen

Op zaterdag 21 april 2018, staat de eerste DRRA Lanceerdag voor 2018 gepland.
Op deze Fly to the Sky-1-2018 hopen we weer vele mooie, leuke en eigenaardige modellen te lanceren.

We starten deze eerste lanceeractiviteit met een simultane
eier-raket lancering... en natuurlijk, de HEEL terugkomende eieren feliciteren we maar hakken we toch nog even doormidden. In een pannetje welteverstaan!
lach
Ze worden ter plaatse gebakken, voor op een broodje met ham!
De DRRA zorgt voor de eieren, medium formaat (en ik voor het bakken, KJ).

Dus: kom op, meld je aan! Een mooie start van het jaar 2018!

We hebben deze uitgangsregels:
* De eerste lanceerdag van 2018
* Lanceren met een D12/D9 motor
* Simultaan lanceren(dus alles tegelijk omhoog!)
* Degene die het eerste landt en een heel ei kan tonen, is de winnaar (rennen!)

...en degene die een kapot ei heeft...?
Nog steeds drie rondjes om het lanceervakje lopen...!

Interesse in Modelraketten?
Kom gerust kijken, informatie vragen, of zelf meedoen en je eigen modelraketten lanceren.
Wij vragen géén bijdrage voor deelname.
Je bent welkom!
Ook nu vast weer genoeg te zien!

Ben je er ook bij?
Meld je even aan! Reageer op het forum of stuur een mailtje naar: info@drra.nl

Aanvang: 11.00uur (opbouw).
Einde: ±17.00uur
's Middags de befaamde HotDogs!

Zoals altijd bepalen we vrijdag, op zijn laatst vóór 20.00 uur, of het doorgaat i.v.m. het weer. Zo niet, dan verschuiven we één week.
Tot zaterdag de 21e april!
thumbs-up thumbs-up thumbs-up vrolijk knipoog
Ei-raket lancering | Reaction of: DRRA-KJvTil on 23-03-18 18:53 | E-mail: info(at)drra.nl

winnende model eierwedstrijd 2017 | Reaction of: Hans on 24-03-18 23:13 | E-mail: hans(at)wolfflow.nl

Het winnende model in 2017 was de Ijerraket van Ben
Ei- raket | Reaction of: Bert on 25-03-18 13:14 | E-mail: engelberthollamp(at)gmail.com
Blij dat het seizoen begint, ik ben van de partij.
Er bij | Reaction of: Ben Albers on 27-03-18 09:44 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Ja, ik heb er ook weer zin in....

M'n eierraket van vorig jaar is gewijzigd: ik had de grote piepschuim bol niet bewaard, maar de onderkant van de raket wel. Ook had ik nog een oude 50 mm neuskegel liggen. Daarin een gat aan de zijkant gemaakt waar een ei doorheen past en voila: model 2018 gereed ! De neuskegel wordt zover nodig gevuld met tissues/watten en het uitgezaagde luikje wordt op zn plaats gehouden met tape.

Let the games begin !!!cool man!
Eirbij | Reaction of: Frank on 27-03-18 17:15 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Ben er ook bij. Mn eierraket van vorig jaar is nog prima in orde. deze keer een betere ontsteker gebruiken :)
Re: erbij | Reaction of: DRRA-KJvTil on 27-03-18 23:10 | E-mail: info(at)drra.nl
Yes, let the games begin!

thumbs-upthumbs-up
vrolijk schaterlach
ben erbij | Reaction of: gertie van amersvoort on 01-04-18 12:37 | E-mail: amers192(at)msn.com
ik kom ook gezellig meedoen
Weer | Reaction of: Ben Albers on 15-04-18 10:32 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
De weersverwachting is nu prachtig voor de 21e....duimen voor een droomstart van het seizoen !!!vrolijk schaterlachcool man!
Zin in | Reaction of: Otto de Rouw on 16-04-18 09:48 | E-mail: oderouw(at)outlook.com
Aanstaande zaterdag zullen Jasper en ik ook aanwezig zijn. Ook nemen we iemand mee die zeer geïnteresseerd is. Weersvoorspelling ziet er goed uit, we hebben goede zin en nieuwe raketten die getest moeten worden. Tot zaterdag.
Helaas | Reaction of: Roland on 17-04-18 10:24 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Zaterdag ben ik chauffeur voor een paar oude tantes die naar een uitvaart moeten. (Kunnen ze nou G$^&&#X#@* geen rekening houden met DRRA lanceerdagen als ze het vaantje strijken!)
Re: Helaas | Reaction of: DRRA-KJvTil on 17-04-18 13:26 | E-mail: info(at)drra.nl
Als ik "oude tantes" lees, klinkt het of diegene in ieder geval een flink stuk leven achter zich heeft. Soms zeg je dan wel eens dat het mooi was...

Kun je ze na afloop niet meenemen voor een uitje...?

| Reaction of: Roland on 17-04-18 19:06 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Ook oude tantes (84 & 88) zijn niet te oud om een nieuwe hobby op te pakken! Laat Almere nou precies op de weg terug liggen van Apeldoorn naar Den Helder. vrolijk
oude tantes | Reaction of: Frank Baeyens on 18-04-18 16:54 | E-mail: frank_laptop(at)hotmail.com
De oude tantes zijn meer dan welkom. Wie weet of ze het leuk vinden :)
Lancering | Reaction of: Jeroen kleinnagelvoort on 18-04-18 17:13 | E-mail: Perry4059(at)Gmail.com
Ben ook van de party samen met mijn zoon en vrouw
daargaanwe | Reaction of: Frank Baeyens on 18-04-18 20:56 | E-mail: frank_laptop(at)hotmail.com
Zo,

Accu aan de lader gehangen. Een lood-gel accu gaat echt lekker lang mee.... Heel het vorige seizoen gebruikt (waren nu ook niet zoveel lanceringen) En u staat ie na een 1/2 uurtje alweer op 14.4 volt. Er is nauwelijks 170 mAh ingepompt. Meer lanceren dit jaar dus :)

Hij is er klaar voor en ikzelf ook. Nog snel een paar raketjes in de verf (willen) zetten maar geen grondverf meer... Nuja twee stuks klaar.
Zin in.... | Reaction of: Ben Albers on 18-04-18 23:42 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Jaaaa eindelijk weer het weiland in ! Vandaag de meeste voorbereidingen afgerond: mee gaan in ieder geval: Leviathan, Iris, Big Brute, en niet vergeten de eierraket in te pakken ! Misschien ook nog de EARS-2 en nog een paar kleinere modellen... waarschijnlijk is de dag te kort....

hoop weer velen te treffen zaterdag !!

Groet, Ben
Niet | Reaction of: henk on 20-04-18 05:46 | E-mail: dekrujjk(at)gmail.com
Door werkzaamheden kan ik de eerste lanceerdag met het jaar met het beste weer wat we kunnen wensen er niet bij zijn.

Veel plezier allemaal maak er een Topdag van
lanceringen | Reaction of: Frank Baeyens on 20-04-18 08:31 | E-mail: frank_laptop(at)hotmail.com
Staan dr klaar

Richter Recker (3xD12-5 en 3xE20-4)
Clusterduck (6xC6-5 en 1xD12-5)
Paar vers geprinte modellen (D14-5 reload)
Dat model met verwisselbare motorhuizen, ben effe de naam kwijt (D12-7x4, E18-6x2 en als ie dan nog leeft, effe kijken welke 29 mm derin kan :)
lanceren | Reaction of: Frank Baeyens on 20-04-18 08:32 | E-mail: frank_laptop(at)hotmail.com
Ow en natuurlijk Eggscaliber als eerste vlucht, als ik die nog kan vinden in de kelder...)
Lanceerdag 21-4 | Reaction of: Marcel Otte on 20-04-18 12:42 | E-mail: ottemarcel77(at)gmail.com
Ben morgen ook weer van de partij.
Heb een nieuw model,een nike smoke.
Tot morgen!
Lanceerdag gaat door | Reaction of: DRRA-KJvTil on 20-04-18 13:22 | E-mail: info(at)drra.nl

De lanceerdag gaat door!

Het weer ziet er prima uit, T-shirt mee, beetje zonnebrand. Weinig wind. Hoppa!

±11.00uur opbouw.
12.15uur eiraketten lanceren.
Daarna vrij lanceren.

Tot morgen
thumbs-upvrolijk schaterlach
Ben er bij | Reaction of: Theo möller on 20-04-18 18:08 | E-mail: marjagillissen(at)hotmail.com
Weet alleen niet hoe laat
en ook niet wanneer ik vertrek
ben niet zo lekker denk verkouden.
Gr/Theo
Kom ook! | Reaction of: Henk Boshuijer on 20-04-18 20:02 | E-mail: boshuyer(at)euronet.nl
Ik kom ook gezellig langs. Ga in ieder geval 2 modellen lanceren. De Payloader II en de Liberty. Verder vooral genieten van alle lanceringen.
Klaar voor morgen | Reaction of: Gertie Van Amersvoort on 20-04-18 20:51 | E-mail: amers192(at)msn.com
Alles klaar en geprepareerd dus let's fly some eggs.
Verjaardag | Reaction of: Cor Wolters on 20-04-18 22:17 | E-mail: corwolters488(at)hotmail.com
Beste raketvrienden, ik meld me af, omdat mijn kleindochtertje twee jaar wordt. Opa moet daar toch bij zijn. Groetjes en een heel fijne dag gewenst. Cor.
Re: Theo | Reaction of: DRRA-KJvTil on 20-04-18 22:21 | E-mail: info(at)drra.nl
Hé Theo,... kun je mooi in de zon gaan zitten, raketten kijken thumbs-up
FttS-1 2018 | Reaction of: Hans on 20-04-18 23:20 | E-mail: hans(at)wolfflow.nl
Alles is voorbereid en klaar voor vertrek.
Met het opnieuw verbeterde helikoptermodel (de Rotary Revolution 1.14 Mk III), een Double Deployment raket, de verbeterde Eierraket en andere modellen.

Gave dag | Reaction of: DRRA -KJvTil on 22-04-18 00:27 | E-mail: info(at)drra.nl
Wat een gave dag was dit mensen!
thumbs-upthumbs-upthumbs-up
Dank voor jullie komst en deelname.

8 ei-raketten simultaan gestart, 4 eieren gesneuveld, hahaha, maar toch allemaal een broodje gebakken ei gehad.
Wat een super begin van dit seizoen.
58 geregistreerde lanceringen op de lijst.
Topdag | Reaction of: Ben Albers on 22-04-18 10:03 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Daar ben ik het helemaal mee eens. Fijn om iedereen weer te zien onder droomomstandigheden. Veel mooie lanceringen, de ei-lancering (8 tegelijk) was een bonte niet te volgen zwerm raketten. Wie was eigenlijk de eerste terug met een heel ei?

Ik heb net mijn lanceerlogboek op de ledensite bijgewerkt.
Wie heeft de eierwedstrijd gewonnen | Reaction of: Gertie Van Amersvoort on 22-04-18 10:18 | E-mail: amers192(at)msn.com
Heb niet mee gekregen wie de eierwedstrijd heeft gewonnen maar het was een geweldige leuke dag.
Weer een stap verder met de certificering nu alleen de meertraps nog.
| Reaction of: Roland on 22-04-18 11:46 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Superdag gemist hoor ik alzeer droef Evengoed wel gelachen ondanks de reden van mijn afwezigheid. Voor vertrek naar Hoog Soeren hadden de tantes het keurig gepland. Aanwezig bij de mis, daarna koffie doen en bijpraten. Het liep anders; 20 minuten voor de mis waren we op de plaats delict. "Wat een leuk kerkje zeg!!" Tantes om 13.45u de kerk in. Om 14u begon het. Het werd drie uur..... Het werd vier uur ..... Tegen half vijf gingen de deuren een keer open. Tantes terug bij de auto 'WE GAAN NU NAAR HUIS!' Roland: 'En de koffie dan?' 'WE GAAN NU NAAR HUIS!!!' Bleek dat de kerkbanken waren uitgedacht met de gedachte "De weg naar het koninkrijk Gods kan alleen betreden worden na aards lijden". Spiegelglad afgewerkt, te hoog en de leuning haaks op het zitdeel, mensen gleden er van af. Tegen de 100 mensen die 2 1/2 uur zaten te schuiven en sommigen die op een gegeven moment over de bank ervoor hingen om er maar niet op te hoeven zitten. vrolijk schaterlachvrolijk schaterlach .Terug de toeristische route gepakt. Leuke rit door de Flevopolder, over de Markerwaarddijk naar Enkhuizen en door Westfriesland weer naar de Noordkop.
Re: de eerste terug... | Reaction of: DRRA-KJvTil on 22-04-18 14:02 | E-mail: info(at)drra.nl
...volgens mij was IK als eerste terug met een heel ei...vrolijk schaterlach
Bonte zwerm | Reaction of: DRRA-KJvTil on 22-04-18 14:15 | E-mail: info(at)drra.nl
Zeg Ben...
Je praat er mooi omheen,... bedenkingen

maar die ei-raket van jouw...
...was dat nu een zootje...?
vrolijk schaterlach vrolijk schaterlach vrolijk schaterlach

cool man!
eieren | Reaction of: Frank Baeyens on 22-04-18 16:05 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Nou, Mijn raket is nog in orde. Het ei niet echt. Parachute kwam er niet uit, te weinig watten gebruikt en ie is vastgesmolten... Kwam neer met een stevige ploppppp.
De eerste terug? | Reaction of: Bert on 22-04-18 17:54 | E-mail: engelbertholkamp(at)gmail.com
Het gaat natuurlijk om het meedoen en niet om het winnen. Maar jouw raket was niet de eerste Klaas Jan, die van Frank en mij waren beduidend eerder beneden. Het is voor ons ook erg belangrijk om dit op onze CV bij te schrijven.cool man!cool man!
Re: de eerste terug... | Reaction of: DRRA -KJvTil on 22-04-18 20:00 | E-mail: info(at)drra.nl
Aah, jammer,... hoopte dat jullie erin zouden trappen..bedenkingen

Mijnes was de laatste trouwens, maar kwam dan wel weer het hoogst, wat het eitje extra lekker maakte. Ik had dan ook een LEO(Low Earth Orbit) ruimte-ei... die van jullie was een wind-ei...
vrolijk schaterlachvrolijk schaterlachvrolijk schaterlach
Grond-ei | Reaction of: Ben Albers on 22-04-18 20:23 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Mijn eiraket heeft niet geparachuteerd en is dus de grond in geboord. Mag geen verassing zijn dat het ei het niet heeft overleefd. zeer droefzeer droefzeer droef

Volgend jaar maar eens een echte ei-raket bouwen...
foto album on-line | Reaction of: Marcel Verhoef on 22-04-18 22:33 | E-mail: subtsop(at)xs4all.nl
Beste allemaal,

Eerste bezoek aan jullie lanceerdag, ik heb me prima vermaakt. Mooi weer, gave raketten, dito lanceringen en top hotdogs! Na meer dan 25 jaar ga ik dan ook maar weer eens wat modelraketten bouwen. Ik word zeker lid en ben de volgende keer van de partij, MET raket dan natuurlijk. En voor de liefhebbers, hier de link naar mijn fotoalbum, inclusief enkele filmpjes (o.a. van de eierlancering).

Groeten,
Marcel Verhoef

https://photos.app.goo.gl/cSAAey1Gm0VWpjGc2
Re: foto album on-line | Reaction of: Roland on 23-04-18 09:42 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Marcel Verhoef van NERO Drechtsteden? Ik kan me de TRS-80 daar nog voor de geest halen. Marco Dorr, Rob Avezaat, zo een paar namen die weer boven komen. 30-35 jaar geleden!
Re: Re: foto album on-line | Reaction of: Marcel Verhoef on 23-04-18 11:19 | E-mail: subtsop(at)xs4all.nl
Yep - one and the same; dit jaar is het 40 jaar geleden dat ik mijn eerste modelraket bouwde en lanceerde. Sinds eind jaren 80 e.e.a. wat in de vergetelheid geraakt, tijd om weer eens wat te bouwen en te lanceren! Tja, de TRS-80, wie kent die nog?! Baanberekeningen op een 3.57 Mhz Z80 met 16k RAM... those were the days vrolijk
TRS80 | Reaction of: Frank Baeyens on 23-04-18 13:18 | E-mail: frank_laptop(at)hotmail.com
Grappig, de allereerste PC die ik gebruikt heb, was de TRS80 model 1. Wel met de optionele 8 inch floppy drive interface. Herinner me nog goed dat je regelmatig de contacten van die krengen met een gummetje moest reinigen om ze aan de praat te houden... Enne, ik had 64K ram.. Ah ja, floppy interface :)
eerste terug.. | Reaction of: Jasper on 23-04-18 14:48 | E-mail: schapendonk(at)gmail.com
Ik geloof dat onze eierraket als eerste beneden was aangezien deze powerd omlaag dook. Alleen jammer dat de plastic eiercapsule compleet versplinterd was en de V2 achterkant nu 10 cm korter is. Het ei was compleet versmolten met de dempende papieren verpakking en in de vorm van de resterende houder geperst. Oftewel volgend jaar weer, heb me erg vermaakt.

Verder een prachtige dag met veel mooie modellen en dito lanceringen.
Welkom | Reaction of: Ben Albers on 24-04-18 23:44 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Hallo Marcel, welkom terug bij de modelrakettenhobby! Mooie foto's en filmpje heb je gepost, dank daarvoor !cool man!
Welkom 2 | Reaction of: Roland on 26-04-18 10:06 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Super dat je de hobby weer oppak! {d]
En die kist Swallow motoren onder je bed moet toch een keer op.
Re: TRS80 | Reaction of: Roland on 26-04-18 10:08 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Heb je 'm nog Frank?
TRS80 | Reaction of: Frank Baeyens on 26-04-18 20:48 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
I wish

Die was van mijn vader zijn werk, en is letterlijk met het oude ijzer buitengegooid. Model III voor in de plaats gekomen. Ook die is weggegooid....
Re: TRS80 | Reaction of: Roland on 26-04-18 23:13 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
AAAAAAHHHH!!! Even bijkomen. Ik heb elke computer die ik ooit gekocht nog. Van ZX81 af. Of het een zinvolle bezigheid is om het te bewaren is een tweede... Net ff gekeken op marktplaats.nl. Staan zowaar een paar TRS80's te koop. Voor €5 koop je een nieuwe Raspberry Pi Zero. Om dan €400 voor zo'n oud lijk neer te leggen. Toch maar niet denk.

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'