How & What? Items     Add item     Search  
YourBuildingBlog:
IRIS

First article Previous article 4 of 84 Following article Last article
Placed by: Ben Albers on 07-01-18 22:38 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Vandaag eindelijk de rust gevonden om een raket in elkaar te plakken. Model IRIS van Loc lag al even te wachten. Het is een vrij eenvoudig model, maar inmiddels leert de ervaring dat de LOC modellen lekker stevig zijn. Een zware neuskegel, dikke rompbuis en stevige triplex vinnen. Voor dit model heb ik Aerotech SU F20-7 motoren liggen.
footootjes | Reaction of: frank baeyens on 09-01-18 11:49 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Geen fotos Ben ? Klopt overigens dat je de LOC modellen eerder stevig kan noemen. Moet je ook eens een model van NCR proberen. Zijn zo mogelijk nog steviger. Hebben een idioot sterk alternatief voor de klassieke Estes Trifold...
fotos | Reaction of: Ben Albers on 09-01-18 23:17 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Was ik wel van plan, maar het ding was in een avondje in elkaar gezet. Ik ben nu bezig de fillets van de vinnen met epoxy gevuld met katoenvezels af te werken. Komt nog een foto van...misschien....
IRIS | Reaction of: Ben Albers on 14-01-18 17:52 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com

foto | Reaction of: Ben Albers on 15-01-18 22:02 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Hierboven een paar...
De fillets zijn op dezelfde wijze rond gemaakt als de LOC V2. Na uitharden van de epoxy-katoen is de boel geschuurd. Dit was duidelijk lastiger dan de epoxy met microballoons. Het resultaat was nog enigszins pokdalig, er is nog een afwerklaagje polyestherplamuur overheen gegaan. Na weer te hebben geschuurd is een laag grondverf aangebracht met een prima resultaat.

Als motorhaak is een draadeindje ingelijmd. Kennelijk vind LOC het niet nodig om daarvoor iets mee te leveren.

Oh ja, ik was de launch lugs weer eens vergeten. Die zijn daarna vastgelijmd. De boel krijgt nog een grondlaagje extra.
Re: launchlug vergeten | Reaction of: Modelraketten.NL on 17-01-18 11:25 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
Hahaha, dat gebeurt mij ook wel eens, launchlug vergeten.
Helemaal vervelend als de eindlaag er al op zit... je hebt nog mazzel.
vrolijk schaterlach
launchlug | Reaction of: frank baeyens on 20-01-18 16:15 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Super klassieke fout. Ben al eens een keer met een mid power naar de naald gewandeld (Aerotech reload prepped en al) om dan tot de ontdekking te komen dat ik geen lugs gemonteerd had...... Been there, done that several times, Wat was dat verhaal nu weer van die ezel en die steen ? Ik ben dus duidelijk geen ezel....
Dagje rommelen | Reaction of: Ben Albers on 21-01-18 17:52 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Vandaag allerlei klusjes gedaan, waaronder het voorzien van een tweede laagje grondverf van dit model. De launchlugs zien er nu uit of ze er altijd al op zaten...

Ik moet zeggen dat zo'n model wel erg strak wordt met een extra laagje grondverf...vrolijk schaterlach
Klaar voor FTTS-1 | Reaction of: Ben Albers on 13-04-18 21:14 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com

Model is afgewerkt: neus zwart, romp en staart wit. Er zijn overgebleven decals van een eerder project gebruikt om de boel af te werken. Schokkoord en originele parachute zijn gemonteerd dus het model is klaar voor de eerste vlucht.

De bedoeling is te vliegen met een F20 motor. De raket komt dan ca. 400m hoog, en ondanks de vrij hoge daalsnelheid met de 35 mm parachute is hij nog pakweg 50 sec aan het afdalen. Niet te veel wind graag op FTTS-1 !
Re: klaar | Reaction of: DRRA-KJvTil on 14-04-18 10:14 | E-mail: info(at)drra.nl
thumbs-upvrolijk
FTTS-3 2018 | Reaction of: Ben Albers on 12-06-18 23:38 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Net als mn SC10 is dit model ook knetterhard op een stelconplaat gelandafkeur. Gelukkig was de schade te herstellen: de sceur in de vinbasis is hersteld door deze vol te laten lopen met secondelijm en de vin vervolgens enige tijd aan te drukken. De kapotte hoekpunt van de vin is met de Dremel afgeslepen, en een nieuw stukje triplex is in model gedremeld en op zn plaats gelijmd. Nog even lokaal een likje verf en IRIS kan weer...

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'