How & What? Items     Add item     Search  
HintsTips:
FttS-7, Almere-Hout, zat 14 okt 2017

First article Previous article 12 of 595 Following article Last article
Placed by: DRRA - KJvTil on 11-10-17 10:20 | E-mail: info(at)drra.nl
Fly to the Sky-7
Zaterdag 14 oktober 2017

Op deze laatste geplande Fly to the Sky-7, van dit jaar in Almere, hopen we weer vele mooie, leuke en eigenaardige modellen te kunnen lanceren en veel plezier met elkaar te hebben!
Ook nu vast weer genoeg te zien!

Interesse in Modelraketten? Kom gerust kijken, informatie vragen, of zelf meedoen en je eigen modelraketten lanceren. Wij vragen géén bijdrage voor deelname, maar lid worden mag natuurlijk! (slechts €30,- per jaar)
Je bent welkom!

Ben je er ook bij? Meld je even aan!
Reageer op dit onderwerp of stuur een mailtje naar: info@drra.nl

Terrein ingang: NO-zijde van het terrein (bij het hek).
Aanvang: 10.30uur(opbouw).
Rond 13.00: de befaamde HotDogs!
Einde: ±17.00uur.

Zoals altijd bepalen we vrijdag, op zijn laatst vóór 20.00 uur, of het doorgaat i.v.m. het weer.
Tot zaterdag de 14e oktober!
vrolijkthumbs-up
Natuurlijk | Reaction of: Bert on 11-10-17 12:56 | E-mail: engelbertholkamp(at)gmail.com
Laatste keer, natuurlijk ben ik van de partij.
Laten schieten | Reaction of: Henk on 11-10-17 13:00 | E-mail: dekruijk01(at)gmail.com
Ook deze lanceerdag ben ik er niet bij.
Als het doorgaat hoop ik voor de aanwezigen een mooie dag.

aanwezig | Reaction of: Frank Baeyens on 11-10-17 14:16 | E-mail: frank_laptop(at)hotmail.com
Zou ik of zou ik niet

Natuurlijk ben ik erbij als het weer ok is
Alvast mn excuses dat ik niet zal helpen met de opbouw, mag niet van de dokter...

De hamvraag gaat zijn met welke raketten, daar ik nog een hele reeks heb die hun vuurdoop verwachten
Yes | Reaction of: Ben Albers on 11-10-17 21:50 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Hoop er bij te zijn, ontzettend veel zin in !
Zondag als lanceerdag optie? | Reaction of: DRRA-Gerard-KJvTil on 12-10-17 13:45 | E-mail: info(at)drra.nl
Dit weekend ziet het weer er wat zon betreft redelijk goed uit. Zeker voor deze tijd van het jaar. Spelbreker kan de wind zijn, die het hele weekend flink is. Droog is het volgens alle sites zeker.

Echter heeft de zondag betere cijfers, zowel wat zon als wind betreft.
We overwegen daarom de zondag als lanceerdag te nemen.

Hoe staan jullie daarin?
Frank: Yep | Reaction of: DRRA-KJvTil on 12-10-17 14:00 | E-mail: info(at)drra.nl
Yep. Zondag kan ook.

Frank Baeyens
Kan ook | Reaction of: Hans on 12-10-17 15:05 | E-mail: hans(at)wolfflow.nl
zondag kan ook
zondag | Reaction of: henk on 12-10-17 16:18 | E-mail: dekruijk01(at)gmail.com
Zondag zou voor mij echt top zijn dan ben ik er zeker.
zondag | Reaction of: danny on 12-10-17 16:30 | E-mail: danny(at)tupang.nl
Ja..
Geen probleem | Reaction of: Bert on 12-10-17 16:36 | E-mail: engelbertholkamp(at)gmail.com
Zondag is voor mij ook geen probleem.
erbij | Reaction of: Ben Albers on 12-10-17 17:07 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Zaterdag of zondag is voor mij allebei goed.vrolijk knipoog
| Reaction of: Roland on 12-10-17 18:24 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Zondag is prima. Zaterdag kan ook maar als de wind 10 kt (18 km/u) of meer is is het voor mij een no go.
beiden kunnen | Reaction of: Frank Baeyens on 12-10-17 18:25 | E-mail: frank_laptop(at)hotmail.com
Zondag lukt ook. Zelfs beter dan zaterdag
Zater/zondag wind | Reaction of: Henk on 12-10-17 22:19 | E-mail: dekruij(at)gmail.com
De windkracht is op beide dagen niet echt top .

Als we ons gezond verstand gebruiken en ons een beetje aanpassen.

Moteren aanpassen op hoogte en wat kleinere chuts
gebruiken .

Dan moet dat geen probleem zijn .
geen probleem met zondag | Reaction of: Willem on 12-10-17 22:45 | E-mail: willem.hol(at)home.nl
Als het zaterdag wordt, sluit ik wat later aan. Daarom lichte voorkeur voor zondag.
Beide dagen | Reaction of: DRRA-KJvTil on 13-10-17 12:03 | E-mail: info(at)drra.nl
Beide dagen zouden Jasper en ik willen komen.

Met vriendelijke groet,
Otto de Rouw
Bestuur: Zondag - Late call | Reaction of: DRRA-Gerard-KJvTil on 13-10-17 12:37 | E-mail: info(at)drra.nl
We nemen een wat latere beslissing over doorgang(na 16.00) van deze mogelijk laatste lanceerdag.

Zaterdag lijkt voor Almere toch echt een mindere dag dan de zondag.
Zondag heeft dan ook sterk onze voorkeur.
Het is droog, zonnig en een goede aangename temp. Echter wordt er wel een stevige wind aangegeven.
Het weer voor de komende periode ziet er niet beter uit dan zondag.

Aangezien het aantal aanmeldingen zouden we dan ook neigen naar doorgang op zondag.

Wordt vervolgd.
Wind | Reaction of: Henk on 13-10-17 12:45 | E-mail: dekruij(at)gmail.com
De wind verwachting voor zondag is ook aan de hoge kant .
Zondag in de ochtend is de beste wind verwaching.
Uurtje of anderhalf eerder opbouwen.

Om 12:00 beginnen met lanceren is naar mijn mening te laat want dan gaat de wind al toenemen.

| Reaction of: Roland on 13-10-17 15:52 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Voor de zondag is de voorspelling ongunstiger geworden. De middag door 19 km/u met vlagen tot rond de 30 km/u.
Foreca | Reaction of: Bert on 13-10-17 16:14 | E-mail: engelbertholkamp(at)gmail.com
Volgens Foreca, Almere zaterdag windkracht 4 en zondag max 3
Bestuur: Zondag - Late call-2 | Reaction of: DRRA-Gerard-KJvTil on 13-10-17 17:00 | E-mail: info(at)drra.nl
Zaterdag gaan we niet lanceren.

Zondag houden we nog open...
We besluiten dat zaterdag ná 16.00uur.
De windvoorspelling ziet er flink stevig uit. Vooral de windstoten.
zich afvragend
fingers crossed | Reaction of: Frank Baeyens on 13-10-17 17:56 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Afwachten dus...
ftts | Reaction of: Cor Wolters on 13-10-17 18:40 | E-mail: corwolters488(at)hotmail.com
L.S. Zondag is voor mij geen optie. Groet van Cor.
Tegenvaller | Reaction of: Henk on 14-10-17 14:57 | E-mail: Dekrui(at)gmIl.com
Ziet er niet best uit zoals ik het nu ziet.
Vrij stevige wind na 13:00 met uitschieter naar 5bft.
Bestuur: Zondag, We Have Liftoff! | Reaction of: DRRA-Gerard-KJvTil on 14-10-17 16:10 | E-mail: info(at)drra.nl
We gaan ervoor!

De wind zit weliswaar tegen de max aan, soms er onder en soms ook er boven.
We regenen echter niet weg en het is een aangename temperatuur volgens de verwachting.

We starten om 10.30 zodat we echt om 11.30, of wellicht eerder zelfs, kunnen lanceren.
Wees er dus ook vroeg bij!

Tot morgen!
thumbs-upthumbs-upthumbs-upvrolijk
Fijn ! | Reaction of: Ben Albers on 14-10-17 16:56 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Zin in, ga spullen voorbereiden ! Tot morgen vrolijk schaterlach
Hoezee | Reaction of: Hans on 14-10-17 17:14 | E-mail: hans(at)wolfflow.nl
Hoezee, hoezee, ik doe weer mee.
Prima | Reaction of: Henk on 14-10-17 17:23 | E-mail: dekruij(at)gmail.com
Oke mooi zal er zijn
Tot morgen | Reaction of: Frank Baeyens on 14-10-17 18:29 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Ok, ik zal er zijn denk ik. Nu nog uitzoeken welke modellen ik meeneem
| Reaction of: Roland on 14-10-17 22:11 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
't Is mij wat te winderig in de verwachting voor morgen daarom ben ik er niet bij. Veel plezier!
toch een leermomentje | Reaction of: Ruben on 15-10-17 17:25 | E-mail: ruben.degroot(at)gmail.com
Was er kort weer eens even bij. Mooi weer weer. Toch ook een lesje geleerd: zelfs bij een betrouwbare raket (V2) kan het parachute elastiek broos worden en scheuren.
Genoeg motivtatie om de komende maanden weer wat onderhoud en nieuwbouw te doen vrolijk
Ontstekingstoestel | Reaction of: Bert on 15-10-17 17:32 | E-mail: engelbertholkamp(at)gmail.com
Mooi weer, leuk gelanceerd maar al met al toch een rare dag vandaag. In alle consternatie mijn lanceerkastje vergeten. Zwart, 2 rode knoppen en 2 x12volt accu. Wie heeft het gezien?
Rare dag | Reaction of: Ben Albers on 15-10-17 19:05 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Hi Bert,

je lanceerkast is gevonden, ik denk dat KJ hem heeft meegenomen.

Ben het met je eens dat dit in vele opzichten een rare dag was maar als lanceerdag prachtig. De aanwezigen zullen dit beamen.

Ik wil iedereen danken voor weer een prachtig lanceerjaar, met prachtige lanceringen en bovenal een hoop gezelligheid en vriendschap. Ik hoop ieder van jullie volgend jaar weer te mogen ontmoeten.

Met warme groet, Ben Albers
FttS-7: Prachtige dag | Reaction of: DRRA-KJvTil on 16-10-17 00:27 | E-mail: info(at)drra.nl
Het was een grandioze en inderdaad ook vreemde dag.
Het weer was werkelijk schitterend.
Werd er flinke wind voorspeld met nog flinkere windstoten, mooier dan dit, zeker in dit jaargetijde kan gewoon niet. De windmeter kwam sporadisch een keer op de 16Km/u, maar bleef hoofdzakelijk steken in het begin van 3Bft(12Km/u). Prima lanceerweer en strak blauw. Geen wolk gezien vandaag en T-shirt weer.

Iedereen bedankt voor de komst en tot een volgende keer!
thumbs-up

ps: Bert, Gerard heeft je lanceerkist in bewaring.
mooie dag | Reaction of: Frank Baeyens on 20-10-17 17:40 | E-mail: frank_laptop(at)hotmail.com
Erg mooie dag geweest. Niet te warm, niet teveel wind, en vooral heel stabiele wind, altijd uit dezelfde richting. Mijn eerste 4xcluster (SLS Laser-X) gelanceerd met behulp van die Klima snelontstekers en lont. Werkt echt uitstekend. Ook nog een tweetraps de lucht in gejaagd (Fliskits Corona-2) met zo een Klima lontje in de tweede trap. Ook dat ging zonder problemen. Dikke aanrader dat produkt (zowel lont als igniter sticks zijn bij Modelraketten.NL te koop)
ja jammer..het was een leuke dag. | Reaction of: Aad on 25-10-17 22:19 | E-mail: a.walrecht007(at)gmail.com
Hallo mensen, Bestuur,

Wanneer is de infodag en de vergadering?

Groeten,
Aad (met werk)

GVD,... moet ik nu tot 68 jaar?

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'