How & What? Items     Add item     Search  
HintsTips:
DRRA op sterrenwacht Bussloo, 8 okt. 2017

First article Previous article 9 of 590 Following article Last article
Placed by: KJ on 14-08-17 17:20 | E-mail: info(at)drra.nl
Zondag 8 oktober is er een speciale zondag-openstelling van de Volkssterrenwacht Bussloo rond het thema Ruimtevaart. Dit in het kader van het weekend van de wetenschap.
Als DRRA doen we, net als in 2013, ook hier weer aan mee.

Ik zoek enthousiaste leden die samen met mij onze hobby willen demonstreren. Denk aan het tentoonstellen van modellen en (indien het weer te toelaat) lanceren van kleine modellen.

Laat me even weten wie er interesse heeft.

Groet,
KJ
(Bussloo ligt tussen Apeldoorn, Deventer en Zutphen).
leuk, wil ik ook eens meemaken | Reaction of: Aad on 14-08-17 23:29 | E-mail: a.walrecht007(at)gmail.com
Nou het lijkt mij leuk om dit ook eens me te maken. Ik doe mee. Even kijken hoe ik de natuurkundige principes kan visualiseren.
Ideeen altijd welkom.
Aad
Re: Bussloo 60 jaar | Reaction of: DRRA - KJvTil on 15-08-17 03:30 | E-mail: info(at)drra.nl
Jeroen en Klaas-Jan zijn er ook bij.
Bussloo | Reaction of: frank on 15-08-17 14:38 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Lijkt me leuk, wil gerust meewerken. Onkosten ? Naah een pilsje voldoet :)
bussloo | Reaction of: Henk Meuleman on 18-08-17 19:07 | E-mail: fam.hg.meuleman(at)hotmail.com
lijkt me leuk om hier weer aan mee te doen
hopelijk zelfde weer als toen wind kracht 0
groet
Henk meuleman
Geslaagde demodag bij Sterrenwacht | Reaction of: DRRA - KJvanTil on 09-10-17 14:04 | E-mail: info(at)drra.nl
We hebben een geslaagde demodag gehad bij de sterrenwacht Bussloo. We hebben ongeveer 25 raketstarts gehad, waarbij bezoekers natuurlijk op de lanceerknop mochten drukken. Naast de vaste brandstof motoren kon er ook met de Rokit waterraketgelanceerd worden. De sterrenwacht zelf had ook een waterfles lanceersysteem.
Naast het lanceren is er een presentatie gegeven over de onderdelen van een modelraket en de werking ervan. De presentatie werd afgesloten met een serie foto's en natuurlijk het beantwoorden van de vragen van de aanwezigen.
Een leuke geslaagde dag!
demo dag | Reaction of: Frank Baeyens on 09-10-17 16:32 | E-mail: frank_laptop(at)hotmail.com
Ik heb nog nooit zoveel keer en zo snel op elkaar mn modellen gelanceerd...

Mn coffeecup raket is goed voor de vuilbak, te harde landing en motorhuis uitgescheurd.

Mn Russkie zn shock cord is doorgebrand na een 5-tal lanceringen, maar dat komt wel goed

Mn Saki heeft redelijk terminale vleugelschade, maar ik vermoed nog wel met secondenlijm in orde te krijgen. Werd net ietsje te enthousiast door de toeschouwers opgevangen...

Maar alles tesamen wel degelijk een erg leuke dag

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'