How & What? Items     Add item     Search  
Q/P General:
Windtunnel?

First article Previous article 2 of 279 Following article Last article
Placed by: Roland on 21-06-17 20:13 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Iemand die info/ideejen heeft over windtunnels. Vandaag kreeg ik een ventilator van werkgever die het ding in de afvalbak wilde gooien. Het ding zal +/- 60 cm in diameter zijn en zoals gebruikelijk bij ventilatoren die voor het drogen van agrarische producten worden gebruikt verzet het ding onzinnige hoeveelheden lucht per uur. Moet wat mee te beginnen zijn als het om de hobby gaat lijkt me.
Re: windtunnel | Reaction of: Modelraketten.NL on 22-06-17 09:30 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
Zie Modelraketten.NL, Downloads.

Wil ikzelf al jarenlang, maar kom er eigenlijk maar niet verder mee, dan willen en naar ventialtoren en een artikel te hebben gekeken, hahaha
Bekend probleem kj | Reaction of: Jasper on 22-06-17 14:43 | E-mail: schapendonk(at)gmail.com
Hier hetzelfde euvel heb zelfs al de ventilator liggen maar bouwen ho maar...

Aan de andere kant heeft er hier iemand al ooit echt op mis gegrepen?? vrolijk knipoog
Ik zou zeggen als je ECHT ruimte over hebt eentje bouwen want als hij klaar is zal deze genoeg ruimte innemen die je misschien ook nuttiger kan gebruiken.
Fan is imo trouwens nuttiger te gebruiken als Lucht afvoer voor als je modellen aan het spuiten bent oid..
luchtafvoer | Reaction of: Frank on 22-06-17 16:48 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Niet gebruiken als lucht afvoer. De gassen van verf zijn wssch flink brandbaar en die over-door een gewone ventilator jagen is een errug slecht idee.
Verflucht/spuitbus afzuiging | Reaction of: DRRA - KJvanTil on 22-06-17 18:00 | E-mail: info(at)drra.nl
Om dan maar ff bij ventilatoren te blijven:
hoe zou je een fan kunnen maken of gebruiken, om wel de verflucht weg te zuigen...? Brushless fan...?
verfafzuig | Reaction of: Frank on 22-06-17 19:49 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Relatief eenvoudig als je met de motor een volledig los staande ventilator mechanisch aandrijft. Er zijn speciale motor/fan combinaties voor op de markt. Ik vermoed ook dat er wel motoren bestaan die volledig afgesloten zijn en geen vonkgevaar opleveren . Zoek op Google maar eens naar paint booth fan
verfafzuig | Reaction of: Roland on 22-06-17 22:32 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
De verfdampen afzuigen zal wel lukken! Het volume van je huis zal er in ongeveer een minuut doorheen gaan, als het al zo lang duurt. De ventilator en motor heb ik, Nu een 3 fase frequentieomvormer voor een motor van 2 kW anders kan hij alleen maar voluit draaien.
2 kilowatt | Reaction of: Frank on 23-06-17 15:57 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Das een serieuze haardroger met zn 2 KW vrolijk
Verfafzuig | Reaction of: danny on 03-08-17 18:12 | E-mail: danny(at)tupang.nl
Je kan het natuurlijk ook omdraaien, in plaats dat je verf afzuigt, blaas je schone, gefilterde lucht aan. Heel veel spuiterijen werken met 'overdruk', dan hoeven de eventuele brandbare gassen niet langs mechanische delen..

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'