How & What? Items     Add item     Search  
Q/P General:
neuskegels

First article Previous article 6 of 281 Following article Last article
Placed by: Frank on 11-05-17 19:07 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Hallo,

Ik durf wel eens gekke dingen kopen op een Chinese site. Deze keer kwam ik carbon buizen tegen (10 USD oid per stuk) en heb er eentje besteld met het idee er een raket van te maken.

Buis heeft een binnendiameter van 40 mm, buitendiameter van 42 mm. Ik heb er een paar dingen voor nodig

1) Bestaan er neuskegels met die diameter (kraag)

2) Bestaan er motorringen voor die maat (voor 24 mm motoren)

3) En eigenlijk de hoofdvraag, mag dat wel een carbon rompbuis

Alvast bedankt

Frank
onderdelen | Reaction of: Frank on 11-05-17 19:12 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Net effe bij modelraketten gekeken ook.
Motorringen voor 40 bestaan, maar enkel voor 18 mm

Neuskegels heeft Klaas-Jan ook, maar de enige 40 mm kegel is niet echt mooi te noemen vrolijk
Hoe en Wat | Reaction of: Klaas-Jan on 12-05-17 13:48 | E-mail: info(at)drra.nl
Hoe&Wat/Hoe bouw ik een modelraket/Neuskegels

Dat is misschien een goed uitgangspunt...?
Carbon | Reaction of: Ben Albers on 12-05-17 13:55 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Hi Frank, wat een mooie buis is dat! Is gewoon een van de lichte materialen waarvan een modelraket gemaakt mag zijn dus geen enkel probleem.
Printen? | Reaction of: Roland on 18-05-17 17:20 | E-mail: cb19mc127(at)yahoo.com
Heb je al een poging gedaan om een neuskegel met de 3d-printer te maken Frank, er van uitgaande dat je 'm nog heb.
3D printer | Reaction of: Frank on 18-05-17 19:12 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
De printer heb ik nog en een nieuwe komt morgen aan.
Maar ik heb nu bij KJ een Balsa neuskegel bestel die ik wel mooi vind, en maar 1.6 mm te groot is. Dat krijg ik wel weggeschuurd

Als ik dat niet goed krijg, ga ik aan het printen...
Schuren | Reaction of: Klaas-Jan on 18-05-17 21:33 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
Frank,

Als je de deuvel erin lijmt, en hem in de boormachine spant, kun je(niet te hoge toeren), misschien met een plankje met schuurpapier schuren.

thumbs-up

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'