How & What? Items     Add item     Search  
Q/P General:
Loc Precision Legacy parachute maat

First article Previous article 6 of 280 Following article Last article
Placed by: Frank on 05-04-17 14:17 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Hallo,

De meegeleverde parachute bij mn Loc Precision Legacy lijkt me erg klein. Ongeveer 13 inch diameter. Zou ik die niet beter vervangen door een 18 inch Sunward nylon parachute die ik nog heb liggen?
Ok, de raket is zeer stevig opgebouwd (triplex vinnen, echt dikke buizen en een volledige epoxy verlijming), maar daar is ie ook redelijk zwaar door geworden.(geschat 500 gram)
Parachutediameter | Reaction of: Ben Albers on 05-04-17 15:36 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Hi Frank, op de Hoe en Wat pagina staat een tooltje om de parachutediameter uit te rekenen. Voor een model van 500 gram is een 70 cm parachute gewenst voor een daalsnelheid van 5,2 m/s. Je zou ook die 13 en 18" beide kunnen monteren, dan heb je een equivalent van 65 cm te pakken.....
herberekening | Reaction of: Frank on 05-04-17 18:44 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
heb de hele hap op de weegschaal gezet en kom op 423 gram (exclusief de patronen in de reload. Ik heb 2 18 inch identieke chutes, dus als ik die gebruik, komt het wel goed. Tikje verrassend dat de producent er een te kleine parachute bij stopt... Qua motoren is het ook niet het simpelste, maar ik heb er twee passende liggen (F52-8 reloads). Optimale motor is de G77, maarre dan komt ie gesimuleerd op 702 meter, en dat zal de lanceermeester niet leuk vinden...
702 meter... | Reaction of: DRRA-KJvTil on 06-04-17 10:40 | E-mail: info(at)drra.nl
...Wolsum...
ikhoudmijnmond
Wolsum | Reaction of: Ben Albers on 06-04-17 12:30 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
@Frank: je hebt toch die Jolly Logic dual deployment unit? Zou ik zeker eens gaan uitproberen voordat je een raket naar 700m jaagt. Anders is 'ie 2,5 minuut onderweg en bij gemiddelde Nederlandse wind al gauw 700m weggewaaid. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat snelle/verre lopen niet jouw faforiete bezigheid is vrolijk knipoog
jolly logic | Reaction of: Frank on 08-04-17 09:54 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
@Ben uitstekend idee. Ik had bij de eerste testen van die module gemerkt dat er niet genoeg spanning op de sluiting zat om hem open te doen springen, maar met twee parachutes moet dat goed komen.

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'