How & What? Items     Add item     Search  
Q/P General:
Schuine kanten aan vinnen

First article Previous article 7 of 279 Following article Last article
Placed by: Ben Albers on 14-11-16 16:21 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Wie weet een handige method om schuine kanten aan balsa vinnen zeer strak aan te brengen? Ik doe dat nu met een schuurpapietje op een klosje, maar het wordt toch altijd wel een beetje afgerond. Tips??
glazen | Reaction of: frank baeyens on 15-11-16 20:43 | E-mail: frank_laptop(at)hotmail.com
fijn schuurpapier op een glazen plaat. Kan je eventueel aanvullen met een soortement schuine stelling/glijplaat die je derop zet waar je de vin over laat glijden, zodat de hoek exact blijft, maar zelfs uit de losse hand werkt het prima
Profiel | Reaction of: Henk on 15-11-16 21:22 | E-mail: Dekruijk007(at)gmail.com
Schuurpapier in een hoekprofiel leggen.
Mal of profiel | Reaction of: Modelraketten.NL on 16-11-16 00:22 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
Ja, in ieder geval, zoals beiden boven al aangeven een mal of profiel maken die je gebruikt om de hoek aan te geven en dan gewoon schuren.
Schuren | Reaction of: Ben Albers on 16-11-16 10:35 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Thanks voor de tips thumbs-up
Afronden vinnen | Reaction of: Cor Wolters on 18-11-16 12:14 | E-mail: corwolters488(at)hotmail.com
Ben, om af te ronden/ af te schuinen en tevens de vinranden te versterken gebruik ik satéprikkers, die ik in de lengte splijt. Op de vlakke vinkanten lijmen, afronden/afschuinen, de vin evt. bekleden met papier en dan het geheel harden met (goedkope) superlijm. Je kunt de lijm met je vinger, omwonden met een broodzak, verdelen. Na uitharden licht schuren en je hebt een zeer gladde en stevige vin. Groet van Cor.

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'