How & What? Items     Add item     Search  
Waterrocket:
Nederlands kampioenschap Waterraket

First article Previous article 11 of 16 Following article Last article
Placed by: Bas Kulderij on 14-08-04 14:15 | E-mail: kulderij(at)hotmail.com
Stond vandaag (zaterdag) in de krant: Zondag 15 Augustus is het Open Nederlands Kampioenschap Waterraket schieten bij de ESA in Noordwijk Zie ook: http://www.esa.int/export/esaCP/SEML0BW4QWD_Netherlands_0.html Helaas heb ik bij beide raketten van mij weigerende parachutes gehad, met als gevolg zeer harde landing en veel schade. Ik zal er dus niet zijn.
En de winnaar is: | Reaction of: Bas Kulderij on 15-08-04 19:39 | E-mail: kulderij(at)hotmail.com
Open Nederlands Kampioenschap waterraketten lanceren Het eerste open NK Waterraketten lanceren is gewonnen door Martijn Verhoeven uit Moerdijk, zijn waterraket bereikte een hoogte van maar liefst 238 meter. Op een hele zonnige zondagmiddag in het Noordwijkse Space Expo heeft Martijn Verhoeven het eerste officiele hoogte record waterraket lanceren gevestigd. Met zijn raket 'koffiemelk' bereikte hij een hoogte van 283 meter, een enorme afstand. Zeker ten opzichte van de overige deelnemers, die niet hoger kwamen dan zo'n 90 meter. Ook kaapte hij, voor het oog van de overige 23 teams het vluchtduurrecord weg, met een vluchtduur van 11,5 seconden.
NK WATERRAKETTEN 2005 | Reaction of: Hans van der Lande on 08-07-05 14:17 | E-mail: hans.van.der.lande(at)esa.in
Op zondag 14 augustus 2005 vindt de 2e Open Nederlandse Kampioenschap Waterraketten Lanceren plaats bij Space Expo in Noordwijk. Doe mee en schrijf u in via www.space-expo.nl Hierop vind u ook alle informatie en het wedstrijdreglement.
Deelnemers? | Reaction of: KJvTil on 13-07-05 12:07 | E-mail: info(at)drra.nl
Zijn er DRRA leden die hier aan deelnemen?
NK WR 2005 | Reaction of: Bas on 15-08-05 07:34 | E-mail: kulderij(at)hotmail.com
Ik ben gisteren nog even wezen kijken bij het NK Waterraket 2005. Er stond veel wind, er waren heel veel deelnemers met een grote varieteit aan raketten. Ik zal een stukje schrijven voor de Hints&Tips met wat foto's. Groet, Bas

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'