How & What? Items     Add item     Search  
Q/P Pieces of Work:
Verzoek hulp PWS

First article Previous article 9 of 50 Following article Last article
Placed by: Florian van Citters on 04-09-16 19:39 | E-mail: florianvcitters(at)hotmail.com
Indien dit niet de juiste plek hiervoor is, geef dat dan graag aan. (Voor hoever ik weet is dit de enige manier om contact op te nemen met de organisatie en zijn leden voor niet-leden)

Beste allemaal,

Het doel van dit forumbericht is voorlopig om alleen contact te leggen zodat later contact gemakkelijker, sneller en duidelijker kan.

Ik ben Florian van Citters en samen met een vriend van mij zit ik op Het Nieuwe Lyceum in Bilthoven, op het VWO in de 6e klas.

Wij hebben gekozen ons PWS (Profiel Werkstuk, grootste werkstuk van hele middelbare school met onderwerp naar eigen keuze) te laten gaan over jullie hobby, het bouwen van amateur raketten.

Onze voorkennis wat betreft dit onderwerp is weinig tot niets, wij zouden het dan ook zeer waarderen om hulp te krijgen van iedereen die dit kan en wilt. Hier zijn alvast enkele punten waarmee hulp zeer welkom zal zijn:
De puur theoretische aspecten van dit onderwerp.
De praktische aspecten, hoe bouw je een raket zo goed mogelijk.
De veiligheid en wettigheid van het bouwen en lanceren van zo'n raket, het lijkt me immers niet dat het toegestaan om een mogelijk explosieve raket te lanceren midden in een woonwijk.
De financiële aspecten, wij zijn nog geen van beide volwassen en hebben een redelijk beperkt budget, ik kan nu al met redelijke zekerheid zeggen dat wij alle kosten zelf zullen moeten vergoeden, we hopen dan dus ook dat met jullie kennis de kosten laag blijven.
En meer natuurlijk, alle hulp is welkom!

Er zijn meerdere manieren waarop ieder die zich hiertoe welkom voelt ons kan helpen,
het kan zo simpel zijn als hier een bericht met informatie achterlaten maar indien mogelijk zou ook een gesprek of zelfs hulp met de bouw van de uiteindelijke raket kan welkom zijn, of dit nodig is en zal gebeuren is ook voor mij nog onduidelijk, we zijn nog in een zeer vroege fase van ons PWS.

Alvast bedankt voor alle hulp die ieder van jullie kan aanbieden, wij waarderen het extreem!

Verder wens ik u nog een fijne week toe,
Florian
PWS hulp | Reaction of: Ben Albers on 04-09-16 21:37 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Hallo Florian,

jullie hebben in ieder geval een heel erg leuk onderwerp gekozen. Ik wil jullie best helpen, ik woon in de buurt van Bilthoven, wat voor jullie denk ik wel handig is. Ik hoor wel als jullie zo ver zijn.

Groet, Ben Albers
Enige manier voor contact | Reaction of: DRRA-KJvTil on 04-09-16 22:50 | E-mail: info(at)drra.nl
Hoi Florian,

Wat dacht je van het vraagtekentje, helemaal rechtsboven?

Je kunt ook, en dat kan wellicht komende zaterdag al, naar een lanceerdag komen om te zien hoe het allemaal werkt.
Je kunt meteen vragen stellen en modellen bekijken en vast ook lanceren(op de knop drukken voor iemand zijn modelraket).

Groet en succes met jullie PWS!
thumbs-upvrolijk
model raket bouwen | Reaction of: Hans on 04-09-16 23:03 | E-mail: hans(at)wolfflow.nl
Knijp maar in je handen! Met Ben Alberts krijg je support van een van de beste modelraketbouwers van Nederland.
Kijk eens op de Hoe & Wat pagina op deze site voor meer algemene informatie over modelraketten.
Kennelijk betreft jullie PWS niet een uiteenzetting over 'het bouwen van amateur raketten' maar is het de intentie om er een te bouwen en lanceren. Maar dan moet de PWS-doelstelling wel concreter. Bijvoorbeeld een modelraket die:
- hoger komt dan de Domtoren
- goed gelijkt op een echte raket
- door luchtdruk omhoog gaat
- minder weegt dan 50 gram
- zo hoog komt als vooraf uitgerekend
- een plaatje vanuit de lucht maakt
- een kippenei vanaf minimaal 50 meter ongeschonden op de grond brengt
- oid

PWS | Reaction of: Ben Albers on 05-09-16 09:58 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
nou nou Hans, niet overdrijven, iedere modelraketbouwer is de beste ! thumbs-up

Maar je hebt gelijk met de onderwerpen die je aandraagt: er is ongelooflijk veel te verzinnen met modelraketten. Volgens mij een van de leukste onderwerpen om een PWS aan te wijden....cool man!

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'