How & What? Items     Add item     Search  
Q/P General:
parachute release

First article Previous article 12 of 279 Following article Last article
Placed by: Frank on 24-05-16 18:42 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Er is een nieuw stukje electronica binnengekomen in mn raketstal, specifiek voor mn mid-size raketten (uit de Estes pro-series)

De systemen die bvb Ben gebruikt met electronische uitwerp drogue en dan main chute, zijn te moeilijk voor mijn beperkte bouw capaciteiten (en ik zou ook vergaan van de spanning bij elke lancering...)

Toen ik de chute release vanm Jollylogic zag, dacht ik dan ook , dat issem :)

https://www.jollylogic.com/products/chuterelease/

Ben benieuwd wat het geeft en hoe goed ie werkt. Mega Der red max zal als proefkonijn dienen. Moet enkel nog een tweede kleine drogue chute aan de neus vastmaken en op de hoofd chute bovenstaande vastmaken. We zullen wel zien wat het geeft.
Rome | Reaction of: Ben Albers on 25-05-16 10:47 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Hi Frank,

gezien de grote hoeveelheid fantastische bouwsels die je de afgelopen tijd hebt gelanceerd valt het met die 'beperkte bouwcapaciteiten' volgens mij wel mee vrolijk schaterlach

Maar dit concept is absoluut interessant en inderdaad eenvoudig in elke bestaande raket toe te passen en uit te wisselen. Zo blijkt weer dat er altijd meerdere wegen naar Rome leiden...

Ik ben benieuwd naar je eerste vlucht...

Groet, Ben
eerste vlucht | Reaction of: frank on 25-05-16 11:45 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Eerlijk gezegd, ik ben vooral benieuwd naar de eerste landing :)
spanning | Reaction of: Ben Albers on 27-06-16 15:52 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Hi Frank, krijgen we een demo in Wolsum??zich afvragend

overigens die spanning valt na verloop van tijd wel mee, als je eenmaal de ervaring hebt dat het werkt.... ik veronderstel dat ook jouw eerste lancering met dit apparaat spannend zal zijn vrolijk knipoog

groet Ben

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'