How & What? Items     Add item     Search  
Waterrocket:
Waterraket

First article Previous article 14 of 16 Following article Last article
Placed by: Michel on 26-11-03 11:12 | E-mail: gansta_marc_peters
Hoe kun je het beste een waterraket bouwen?
Bouw waterraket | Reaction of: KJvTil on 26-11-03 15:40 | E-mail: kjvtil(at)drra.nl
Michel, Zie o.a. het onderwerp "Vinnen PET fles verlijmen" bij "Vraag/Probleem". Hoe je dat het beste kunt doen? Tja,... daar zullen de meningen natuurlijk wel over uiteen lopen. Een eenvoudige manier is al simpelweg een kurken of rubberen stop doorboren en daarin een autoband ventiel plaatsen (vastschroeven met metalen ringetjes ter ondersteuning). Je kunt dan water in de fles doen (1/2 vol), de kurk zo stevig mogelijk plaatsen en de fles op druk brengen met een fietspomp (natuurlijk wel eerst in lancerpositie plaatsen!!). Als de druk te groot wordt, dan schiet de kurk eruit en schiet je model omhoog als gevolg van de reactie op het eruit spuitende water. Op deze manier kun je al enkele tientallen meters hoogte halen. Enkele vinnen aan het model bevestigen is wel erg handig. In het FotoArchief-3 vind je een hele reeks foto's van een geavanceerder type waterraket.
Bouw waterraket | Reaction of: KJvTil on 06-12-03 02:00 | E-mail: kjvtil(at)drra.nl
In ons blad Hints&Tips nr. 3 heeft een uitgebreide beschrijving gestaan, deel 1. In nr. 4 komt deel 2.
mijn site | Reaction of: Joeri de Man on 03-01-04 22:08 | E-mail: joer1deman(at)hotmail.com
hey ik heb een site gemaakt om de waterraket en andere dingen niet alles is af maar je hebt veel uitleg over hoe ik mijn waterraket hebt gemaakt. www.freewebs.com/hobbybouw greetzz
waterraket | Reaction of: Jonathan en Angelo on 21-01-04 16:26 | E-mail: jojo_fr(at)hotmail.com
Hallo, Wij zijn bezig met een profiel werkstuk en wij hebben nog een 2 weken om een waterraket te bouwen. Weinig tijd dus. We zullen waarschijnlijk dus een simpele raket moeten bouwen. Weet iemand mischien hoe we dit moeten aanpakken, zodat we nog wel een goede raket kunnen afschieten die tientallen meters hoog gaat?
Hoe raket bouwen | Reaction of: Stocker on 22-07-04 00:44 | E-mail: geen adres
http://users.pandora.be/Stocker/index.htm
Profielwerkstuk | Reaction of: Alina en Rishna on 08-12-04 09:43 | E-mail: ris_c26(at)hotmail.com
He daar, wij moeten óók een profielwerkstuk maken over een waterraket, en als ie heel hoog gaat, of ver, dan krijgen wij er een punt bij! Dus willen jullie ons hierbij helpen? aL DIE INTERNETSITES zijn niet zo duidelijk, is er iemand met meer ervaring? alvast bedankt!
Re: Profielwerkstuk | Reaction of: KJvT on 08-12-04 15:17 | E-mail: kjvtil(at)drra.nl
Kijk eens bij de foto's van waterraketten in het Foto-Archief. Daar staan ook close-ups bij. Succes!
Link | Reaction of: KJvT on 08-12-04 19:38 | E-mail: kjvtil(at)drra.nl
Een andere mogelijkheid: www.jive.nl/~tenkink
niet duidelijk? | Reaction of: Joeri` on 08-12-04 23:34 | E-mail: joer1deman(at)hotmail.com
Je kan me altijd mailen heh, maare wat is er niet zo duidelijk aan DIE INTERNETSITES?

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'