How & What? Items     Add item     Search  
Q/P Engines:
Eerste nieuwe Duitse motoren verkrijgbaar

First article Previous article 5 of 51 Following article Last article
Placed by: Modelraketten.NL on 31-07-13 21:31 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
De eerste nieuwe Duitse motoren van de fabrikant Klima, zijn verkrijgbaar bij Modelraketten.NL

Je vindt deze C6-0/3/5/P (K) motoren in de Modelraketten.NL WebShop

Deze motoren hebben dezelfde standaard maten als de Estes motoren. De C-serie is 18x70mm.
De brandstof is composiet.
Klima motoren | Reaction of: Ben Albers on 31-07-13 21:58 | E-mail: bfalbers(at)scarlet.nl
Hi KJ,

dat is machtig interessant, ik ga er meteen bestellen. Vraagje: aan de stuwcurve te zien branden deze motoren vanaf de onderkant en niet in een kernboring. Klopt dat en is de ontbranding dan hetzelfde als bv van de Estes motoren?

Groet, Ben
Re: motoren | Reaction of: Modelraketten.NL on 01-08-13 11:55 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
Ja, het zijn gewoon 'endburners'.
Aanbrengen van ontbranders werkt hetzelfde.
Klima | Reaction of: Ben Albers on 01-08-13 12:34 | E-mail: bfalbers(at)scarlet.nl
Ok duidelijk. Als die firma inderdaad goede motoren maakt, en ook de aangekondigde andere motoren er zijn is dat wel erg interessant zowel qua prijs als gewicht/prestatie verhouding. Een D motor met maximale impuls in een 18 mm behuizing doet mij wel watertanden....
Klima motoren | Reaction of: Ben Albers on 02-08-13 15:36 | E-mail: bfalbers(at)scarlet.nl
? aan KJ:

wat is het gewicht van die nieuwe motoren? Staat niet aangegeven op je site....

Groet, Ben
Klima motoren | Reaction of: Cor Wolters on 02-08-13 18:02 | E-mail: corwolters488(at)hotmail.com
Klaas-Jan, een goede aanvulling op het bestaande assotiment en evt. uitbreiding. Ik miste wel het gewicht: 0.0 gram lijkt me weinig; moet wellicht 20.0 gram zijn. Hopelijk tot zaterdag 10 augustus. Groet van Cor.
Re: gewicht | Reaction of: Modelraketten.NL on 02-08-13 21:42 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
Het gewicht is nog niet bekend, vandaar.
De fabrikant geeft het niet aan op dit moment.
Zodra ik de motoren gewogen heb, zal ik dat natuurlijk op de Modelraketten.NL site aangeven. De motoren zijn nog maar sinds enkele dagen te koop.
Re: motoren gewichten | Reaction of: Modelraketten.NL on 03-08-13 13:24 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
C6-0/3/5/7/P (K) motoren

De gewichten van de nieuwe Klima motoren zijn geplaatst.

De composiet stuwstof van de nieuwe klima motoren, is trouwens wit van kleur,
de motorkoker rood van kleur,
de afmeting gelijk aan die van de Estes motoren (de Weco's zijn ietsje dunner),
de wanddikte van de koker is dunner dan die van Estes,
de motorkoker is bij een C6-5 ongeveer voor de helft gevuld,...

voor degenen die dat interessant vinden.

Voor meer informatie zie:
www.modelraketten.NL
www.modelrockets.NL
www.waterraketten.NL
www.rokit-waterraket.NL
Diameters Klimamotoren | Reaction of: Cor Wolters on 03-08-13 22:39 | E-mail: corwolters488(at)hotmail.com
Klaas-Jan, wil jij de exacte diameters van de Klimamotoren opgeven i.v.m. de diameters van de motorhuizen: 18 mm. is wel erg krap. De Estes motoren halen de 18 mm. niet en de Weco motoren zeker niet. Evt. moet ik zelf motorhuizen maken met een iets grotere binnendiameter. Graag een exacte meting. Cor.
Re: Diameters Klima motoren | Reaction of: Modelraketten.NL on 04-08-13 15:01 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
Voor Cor:
De maat, waar de koker geperst is (dus daar waar de composietbrandstof zit): 17,8mm diameter.
Daar waar geen composiet zit: 17,6mm

Ze passen prima in een standaard Rompbuis 18diam. (BT18 of Estes BT20).

Zoals je weet heeft Estes nogal niet herleidbare namen aan zijn rompbuizen gegeven.
Zo is de Estes 18mm buis een BT20.
De Estes 41,6mm buis een BT60.
De Estes 100mm buis een BT101.

Bij Modelraketten.NL noemen we de rompbuizen: 'Rompbuis 13/15/18/20/25/30/35/40/50/66/100 diam.'
Oftewel: de diameter vind je terug in de naam. Tussen haakjes wordt dan een (in)officiële codering aangegeven.
Voorbeeld:
Rompbuis 66diam.x360 (BT80_360)
De lengte van de buis in mm is het getal '360'.
De doorsnede/diameter is dan 66 mm.
De code is BT-80_360.
De officiële Estes benaming is BT-80.

p.s.:
Een Rompbuis 18diam. x 457 kost eur2,69 Daar haal je ruim 6 motorbuisjes uit voor de 18mm motoren. Voor dat geld ga ikzelf niet een uur lang een kokertje rollen/draaien/plakken.

Groet,
Modelraketten.NL
info motoren | Reaction of: Cor Wolters on 05-08-13 21:01 | E-mail: corwolters488(at)hotmail.com
Klaas-Jan, bedankt; nu kan ik aan het model Vanishing Point beginnen. Cor.
Motoren | Reaction of: Maurice on 08-08-13 15:07 | E-mail: mlfiechter(at)gmail.com
Geweldig, ik kan niet wachten om ze te gaan gebruiken!

p.s. Zodra andere klima motoren geleverd worden, welke komen dan in de shop? Of is daar nog niets over bekend?
Re: Motoren | Reaction of: Modelraketten.NL on 09-08-13 18:47 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
Hallo Maurice,

We zijn van plan om alle Klima motoren in ons assortiment op te nemen.
Motoren | Reaction of: Maurice on 09-08-13 22:21 | E-mail: mlfiechter(at)gmail.com
Geweldig zelfs de 29mm?
Re: Motoren | Reaction of: Modelraketten.NL on 09-08-13 22:59 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
Ja, maar het zal nog wel even duren voor ze allemaal beschikbaar zijn. De A en B-motoren zullen dit jaar nog wel komen, neem ik aan.
Eerste lanceringen | Reaction of: Ben Albers on 13-08-13 22:41 | E-mail: bfalbers(at)scarlet.nl
Hi,

op FTTS-5 zijn er meerdere lanceringen geweest met deze motoren. Ik heb m'n Harpoon met zo'n C6-3 gelanceerd. Nou, dat zag er geweldig uit: een felle heldere vlam, met in het begin een fluitend/knetterend geluid en een snelle start. Dat smaakt naar meer...hoop dat de andere motoren er ook snel zullen zijn....

Ben
Klima motoren | Reaction of: Ben Albers on 23-09-13 12:43 | E-mail: bfalbers(at)scarlet.nl
Hi,

het bij de start van de Klima motoren te horen fluitende geluid is terug te vinden in een soort golfpatroon in de stuwstraal van de motor. Kijk eens op de foto van m'n Bigger Daddy op mijnalbum.nl, FTTS-6.

Groet, Ben

Hoi Ben,
Het was mij ook al opgevallen bij het bekijken en bewerken van mijn foto's.
Ik heb er maar even een foto van mij bij geplakt, waar dat effect ook goed op te zien is.
Als ik het correct heb, heeft dat te maken met de snelheid waarmee de hete gassen uit de nozzle worden geperst. Ik dacht dat elk golfpatroon voor 1x de geluidssnelheid staat.
Weet iemand daar meer van?
Groet, KJ

Volgende nieuwe motoren binnen! | Reaction of: Modelraketten.NL on 23-09-13 20:20 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
De A6-4, B4-4, C6-7 en de D9-5/7 motoren zijn vanaf nu ook verkrijgbaar bij Modelraketten.NL
nog grotere motoren | Reaction of: Frank on 15-11-13 19:38 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
E en F motoren gaan nog minstens een jaar duren. Lang leve 18 mm D motoren in cluster :)
Weer nieuwe motoren binnen! | Reaction of: Modelraketten.NL on 15-11-13 22:06 | E-mail: info(at)modelraketten.nl
De C2-0 K en de D3-0 K, D3-P K motoren zijn vanaf nu ook verkrijgbaar bij Modelraketten.NL
Fire balls | Reaction of: Henk Siewert on 17-11-13 11:28 | E-mail: swt(at)swtrocketry.com
Hallo,

Ah, dat is mijn XPWR-1 met een Klima D motor.
Origineel is dit model gebouwd voor de parachute wedstrijd.
Maar bleek ook prima bruikbaar als booster voor de RockComp payload.
Dit is dan ook de eerste vlucht van de RockComp ATM.

De "ballen" in de uitlaat zijn inderdaad supersonisch.
Een verklaring kun je vinden op:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shock_diamond

Mooie foto's op : http://en.wikipedia.org/wiki/File:SR-71_Blackbird_afterburn.jpg
en http://en.wikipedia.org/wiki/File:J58_AfterburnerT.jpeg

Groet,
Henk Siewert
24 en 29 | Reaction of: Maurice on 08-08-14 19:09 | E-mail: mlfiechter(at)gmail.com
Ik vroeg me af of er al iets bekend was over de productie van de Klima 24 en 29mm motoren en welke dit worden.

Maurice
24 en 29 | Reaction of: Frank Baeyens on 09-08-14 15:51 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Laatste wat ik hoorde tegen einde van dit jaar...

Copy a link, after selecting, simply with CTRL+C or with the right mouse button

Add your reaction
Your name: (max. 25 chars) *
E-mail: (max. 35 chars)
Title: (max. 25 chars) *
* = Mandatory fields
Tip: Use at ‹E-mail› in stead of "@" these characters "(at)"

Read your text carefully before adding!
Make changes, if neccesary, before adding.

back to 'How & what?'